شناسهٔ خبر: 58189 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت روز ملی تکریم بازنشستگان و در آستانه هفته دریانوردی:

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در فضایی صمیمانه با بازنشستگان دیدار کرد

تکریم به مناسبت فرا رسیدن روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان و در آستانه هفته ملی دریانوردی، مدیرکل و جمعی از مقامات ارشد اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با دو تن از همکاران بازنشسته، دیدار و گفتگو کرد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان،اله مراد عفیفی پور با همراهی معاونین و اعضای کانون بازنشستگان و موظفین این اداره کل با حضور در منازل آقایان علی غلامی و غلامرضا عسکری از همکاران بازنشسته به نمایندگی از جمع بازنشستگان بنادر استان، ساعاتی را در فضایی صمیمانه با آنها به گفتگو نشست.

وی در این دیدارهای جداگانه، با بیان اینکه در روایات سالمندی جلوه‌ای از نور الهی تعبیر شده است، گفت: بازنشستگی و سالمندی، موهبتی الهی است. این بزرگواران اگر چه خسته راه هستند، اما تجربه و اندیشه‌ هایشان، گنجینه ای بزرگ است.

عفیفی پور با اشاره به بیش از دو دهه خدمت خود در بندر شهید رجایی، از افتخار همکاری با پیشکسوتانی که هم اکنون بازنشسته شده‌اند، سخن به میان آورد و با بیان خاطراتی در این رابطه، اظهار داشت: ارتباط مستمر با بازنشستگان و بهره گیری از دانش و تجربه آنها، راهگشای مسیر درست خدمت و دستیابی به موفقیت‌های سازمانی و زندگی شخصی خواهد بود. برهمین اساس باید وجود آنها را در کنار خود پاس بداریم تا دعای خیرشان بدرقه راه و طی طریق به سوی قله های موفقیت باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان عزتمندی سپیدمویان و بازنشستگان را از آن جهت دانست که این افراد رسالت انسانی خود را در طول سال های خدمت به درستی و شایستگی انجام داده اند و هم اکنون با انبوهی از تجربه گرانسنگ در کنار دیگر افراد جامعه به زندگی ادامه می دهند.

وی تأکید کرد: سرکشی و شناسایی نیازهای بازنشستگان از ضروری ترین اقداماتی است که کانون بازنشستگان باید به صورت مرتب به آن پردازد؛ اگر کسالتی بر بازنشسته ای عارض شد، تلاش شود تا با ارائه خدمات درمانی و فراهم کردن تمهیدات لازم از آلام روحی و جسمی او، کاسته شود.

اگر بازنشسته‌ای از نظر مادی هم نیازمند نباشد، اما نیاز او به محبت و توجه را نباید نادیده گرفت.

عفیفی پور در پایان برقرار ساختن شرایط زندگی متناسب با وضعیت اقتصادی و شرایط جسمی، یافتن فعالیت‌های جدید برای پرکردن اوقات فراغت و پرداختن به فعالیت‌های اجتماعی و فراهم کردن شرایط حضور بازنشستگان در سفرهای تفریحی و زیارتی را خواستار شد.

شایان ذکر است، گرامیداشت یاد و خاطره همکاران مرحوم و سفر کرده، بیان خاطراتی از دوران خدمت در بندر شهید رجایی و گرفتن عکس یادگاری دسته جمعی، از برنامه‌های جنبی این دیدار صمیمانه بود.

گفتنی است، "علی غلامی" سال‌های مدیدی در کسوت رییس امور اداری بندر شهید رجایی خدمت کرده و به افتخار بازنشستگی نائل آمده است. غلامرضا عسکری نیز پس از خدمت در بنادر مختلف، مأمور بازنشسته گارد و انتظامات بندر شهید رجایی است.

 

نظر شما