شناسهٔ خبر: 58232 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز مطالعات کاربردی و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران:

موافقت وزارت کشور با پیشنهاد شرکت بازآفرینی شهری ایران/ بررسی ورود سمن‌ها به فرایند بازآفرینی شهری

حبیب خراسانی رئیس مرکز مطالعات کاربردی و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران، از موافقت سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با پیشنهاد شرکت بازآفرینی شهری ایران مبنی بر نحوه ورود سمن‌ها به فرآیند بازآفرینی در کشور، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، حبیب خراسانی با اعلام این خبر، اظهار داشت: در نشست «تدوین الگوی همکاری و مشارکت هم افزای دولت و سازمان های مردم نهاد» که در وزارت کشور برگزار شد، برنامه های شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص تعیین تکلیف سمن ها در فرآیند بازآفرینی شهری ایران و استفاده حداکثری از این ظرفیت، ارائه شد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد پیشنهاد مشترکی توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان اجتماعی وزارت کشور مبنی بر نحوه همکاری سمن ها به طور نظام مند در بازآفرینی، ارائه شود.

به گفته رئیس مرکز مطالعات کاربردی و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران، برای بررسی این محورها، کارگروه مشترکی با حضور شرکت بازآفرینی شهری ایران، سازمان امور اجتماعی و سازمان شهرداری های وزارت کشور تشکیل خواهد شد که نحوه تعامل از طریق این کارگروه پیش رود و بسته ای برای ارائه به ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، ارائه شود.

خراسانی گفت: در نهایت، مصوبه ای از ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار برای ورود حداکثری سمن ها به بازآفرینی شهری دریافت می کنیم.

وی تاکید کرد: سازمان امور اجتماعی کشور به نمایندگی از وزارت کشور موافقت خود را با کلیات پیشنهادی شرکت بازآفرینی شهری ایران، اعلام کرد و بر این اساس قرار شد برای بررسی جزییات این پیشنهاد کارگروهی تشکیل شود.

همچنین فیروزه صابر، دبیر کارگروه تشکل های مردم نهاد(سمن) ستاد ملی بازآفرینی در خصوص جزئیات نشست تدوین الگوی همکاری و مشارکت هم افزای دولت و سازمان های مردم نهاد که در وزارت کشور برگزار شد، توضیح داد: پروژه مشترکی بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه با عنوان تدوین الگوی همکاری و مشارکت هم افزای دولت و سازمان های مردم نهاد در حال انجام است.

وی افزود: این پروژه به اتمام رسیده و تبدیل به سلسله پیشنهاداتی به عنوان چارچوب همکاری و تعامل بین سمن ها و دولت شد.

مدیرعامل شبکه ملی موسسات نیکوکاری ادامه داد: خروجی این کارگروه در ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار مصوب خواهد شد. این مصوبه نوع تعامل و همکاری با سمن ها را مشخص می کند و به عنوان دستورالعمل از آن استفاده می شود./ 

نظر شما