شناسهٔ خبر: 58275 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی بیان کرد:

لزوم نقش محوری مردم در فرآیند بازآفرینی شهری

جلسه دومین جلسه ستاد شهرستانی بازآفرینی شهری پایدار شهرستان نور با حضور فرماندار، معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران، رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان نور، شهرداران و دیگر مدیران عضو ستاد شهرستانی برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، مهندس ثباتی معاونت بازافرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی ، ضمن اعلام این خبر در ارتباط با سیاست‌های دولت در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و همچنین درخصوص مشکلات و معضلات موجود در  در بافت فرسوده مطالبی را عنوان نمودند.

وی در ادامه به تشریح میانگین شاخص های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در سطح شهر و تاکید بر رساندن میانگین شاخص‌های اشاره شده در محلات هدف به سطح میانگین شهر پرداخته و تشکیل کارگروه ها و هماهنگی دستگاهها را برای تحقق این امر لازم و ضروری دانستند.

مهندس ثباتی ضمن اشاره به دستورالعمل برنامه اقدام مشترک دستگاه‌های اجرایی در محلات هدف، جهت تسریع در پیشبرد اهداف بر ضرورت تدوین برنامه مذکور در اولویت دستور کار ستاد شهرستانی  و تصویب نهایی در ستاد استانی تاکید داشتند.

معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به ظرفیت‌های موجود در  قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده در خصوص حل و فصل اختلافات و مشکلات مربوط به املاک و تشکیل هیئت رسیدگی، استفاده از این ظرفیت در جلسات ستاد و اطلاع رسانی مناسب به شهروندان را در پیشبرد برنامه بازافرینی مهم دانستند.

در پایان ضمن تاکید بر نقش محوری مردم در فرایند بازآفرینی بر اطلاع رسانی به مردم جهت بهره مندی از تسهیلات، و نیز برنامه ریزی با مردم تاکید نمودند.

در ادامه مهندس یوسفی رئیس اداره راه و شهرسازی نور تشکیل ستادهای بازآفرینی و کارگروه های ذیل ستاد مذکور را در راستای تعامل و هم سویی دستگاه ها جهت رسیدن به اهداف پیش رو ضروری دانستند.

نظر شما