شناسهٔ خبر: 58290 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد؛

جزئیات ۳ درخواست فعالان بخشی خصوصی کشتیرانی ایران از دبیرکل آیمو/ استفاده بدون محدودیت ایران از آموزش بین‌المللی دریانوردی

محمد سعیدی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گفت: اقدامات ۶ ماه گذشته آمریکا، امنیت دریایی منطقه را دچار خدشه کرده است که پیش بینی می‌شود درماه‌های آتی نیز بیشتر شوند. به همین دلیل به عنوان فعال عرصه بین‌المللی دریایی درخواست مان از دبیر کل آیمو این است تا به طور ویژه به این موضوع بپردازند و با کمک قوانین بین‌المللی با کشورهایی که برخلاف منطقه جهانی و روند بین‌المللی، تجارت دریایی را دچار خدشه می‌کنند، مقابله کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد سعیدی مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مراسم روز جهانی دریانورد که صبح امروز ۱۷ شهریورماه با حضور کی تاک لیم دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل و اعضای هیات عامل و مدیران کشوری و لشگری در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: در حال حاضر به دلیل تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران، منطقه با چندین چالش عمده در زمینه حمل و نقل دریایی روبه روست و انتظار می رود تا سازمان بین المللی دریانوردی به عنوان مرجعی بین المللی راهکارهای مناسبی را به صورت منطقه ای و بین المللی فراهم کند.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اقدامات ۶ ماه گذشته آمریکا، امنیت دریایی منطقه را دچار خدشه کرده است که پیش بینی می شود درماه های آتی نیز بیشتر شوند. به همین دلیل به عنوان فعال عرصه بین المللی دریایی درخواست مان از دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی این است تا به طور ویژه به این موضوع بپردازند و با کمک قوانین بین المللی با کشورهایی که برخلاف منطقه جهانی و روند بین المللی، تجارت دریایی را دچار خدشه می کنند، مقابله کنند.

این مسئول بخش خصوصی همچنین از دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی درخواست کرد تا امکان استفاده بدون محدودیت از ظرفیت های آموزشی آیمو را برای دریانوردان ایرانی، فراهم کند.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه انتظار می روند سازمان جهانی دریانوردی در ارایه خدمات آموزشی و روزآمدسازی استانداردها بر کشتی ها بدون هیچ محدودیتی اقدام کند، همچنین در بیان دیگر درخواست های خود گفت: تعهدات مربوط به ۲۰۲۰ یا ایجاد سیاست هایی برای استفاده از سوخت های کمتر آلاینده از دیگر موضوعاتی است که انتظار می رود تا تحقق آن در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: روش های ایجاد نظام ۲۰۲۰ در سازمان جهانی دریانوردی در حال طراحی است که از نظر عملیاتی، امکان اجرای آن مشکل است. همچنین با توجه به اینکه مسیرهای فنی در دنیا وجود دارد انتظار می رود تا تحقق این مهم برای کشور فراهم شود.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: در حال حاضر پالایشگاه هایی که بتواند سوخت کمتر آلاینده را تهیه کند نداریم و در عین حال سوخت MGO که گران قیمت است در وضعیت کنونی امکان تولید و یا وارد کردن آن وجود ندارد که همه اینها چالش های جدی را برای ناوگان تجاری ایران فراهم می کند که امیدواریم سازمان جهانی دریانوردی به آن بپردازد.

وی همچنین خواستار شد تا سازمان بین المللی دریانوردی بهره مندی ایران از در استفاده از امکانات آموزشی بیشتر فراهم کند.

سعیدی گفت: در استفاده از امکانات آموزشی بین المللی دریانوردی، نیروهای متخصص و دریانورد خود را به روز می کنیم که امیدواریم ایجاد این شرایط و همچنین به روز کردن استانداردها بدون هیچگونه محدودیتی برای ایران فراهم شود.

نظر شما