شناسهٔ خبر: 58321 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور قائم مقام وزير راه وشهرسازی در طرح مسكن مهر انجام شد:

افتتاح ۲۹۶ واحد مسكن مهر در استان اصفهان/ برگزاری اختتامیه مسكن مهر استان با تكمیل ۱۶۰ واحد مسكونی تا پایان سال

افتتاح با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در شهر نایین: ۱۵۰ واحد مسكن مهر نایین، ۷۲ واحد شهرضا، ۲۴ واحد آران وبیدگل، ۵۰ واحد سمیرم و ۲۶ واحد تجاری، اداری افتتاح و كلنگ احداث تقاطع غیر همسطح ورودی مسكن مهر نایین بر زمین خورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، در ادامه افتتاحیه پروژه‌های عمرانی در حوزه راه وشهرسازی استان اصفهان در هفته دولت ،۲۹۶ واحد مسكن مهراستان به صورت متمركز در شهر نایین افتتاح و كلنگ احداث تقاطع غیر همسطح ورودی مسكن مهر نایین با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر در طرح مسكن مهر ، حجت اله غلامی مدیركل راه وشهرسازی استان، عباسعلی پوربافرانی نماینده مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولین محلی بر زمین خورد.

محمود جمالی فرماندار شهرستان نایین در ابتدای برگزاری آیین افتتاح ۲۹۶ واحد مسكن مهر و ۲۶ واحد تجاری- اداری این سایت، با تمجید از اداره كل راه وشهرسازی استان جهت تكمیل پروژه های راه وشهرسازی شهرستان گفت: اداره راه وشهرسازی جزو معدود اداراتی است كه قولهای داده شده را عملیاتی كرده و در جریان تكمیل پروژه های مسكن مهر علیرغم وجود مشكلات موجود اقتصادی ۳۰ درصد ساخت مسكن مهر در سال ۹۶ را تا نیمه سال ۹۷ با ۱۶۰ درصد پیشرفت تحویل متقاضیان داده چرا كه هزینه های احداث معابر، سرانه فضاهای سبز و احداث واحد های تجاری، اداری ، فرهنگی و آموزشی فضاهای گسترده ای را در قالب پروژه های اجرایی ، خدماتی دارد كه این واحدها به بهترین شكل ساخته شده و تحویل متقاضیان گردیده است .

در ادامه مجری ویژه و قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در طرح مسكن مهر كشور در این آیین، استان اصفهان را دومین استان بعد از تهران در كشور به لحاظ اختصاص سهم عمده ای از واحدهای مسكن مهربه خود دانست و گفت: این استان با ۱۶۱۰۰۰ واحد مسكن مهر ۱۰ درصد مسكن مهر كشور را به خود اختصاص داده كه در تحویل واحدها با كیفیت مناسب از موفقیت بالایی برخوردار بوده است.

وی خاطر نشان ساخت: در ۵ سال گذشته سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسكونی در قالب طرح مسكن مهر تحویل متقاضیان در سراسر كشور شده كه این تعداد واگذاری در هیچ مقطع و دولتی انجام نشده و در این راستا ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسكن پرداخت شده تا با آورده مردم ۲ میلیون و ۶۲۰ هزار واحد مسكن مهر در سراسر كشور احداث گردد.

مهرآبادی با توجه به نیاز ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی جهت تكمیل پروژه های مسكن مهر در كشور با احتساب تامین خدمات زیربنایی و روبنایی ابراز امیدواری كرد تا با حمایت و همراهی مالی دولت بتوان هر چه سریعتر این پروژه ها را به اتمام رساند.

حجت اله غلامی مدیركل راه وشهرسازی استان نیز در این آیین با اشاره به ادامه افتتاحیه های پروژه های عمرانی در هفته دولت گفت: در جریان افتتاحیه های انجام شده به مناسبت هفته دولت طی هفته گذشته ضمن افتتاح ۱۹ پروژه راهسازی در سطح استان، با برگزاری برنامه افتتاحی، كلیه واحدهای مسكن مهر شهر مجلسی و بهارستان تكمیل و تحویل متقاضیان شده  و تنها ۱۶۰ واحد باقیمانده ظرف چند ماه آینده تكمیل و برنامه اختتامیه مسكن مهر را در استان برگزار خواهیم كرد.

وی با توجه به اتمام پروژه ها به صورت كامل و با داشتن امكانات و خدمات زیربنایی خاطر نشان ساخت: هدف ما تكمیل و تحویل واحدها با امكانات و خدمات زیربنایی به متقاضیان است و این پروژه ها هرگز به صورت سوری افتتاح نخواهند شد و  واحدهای باقیمانده نیز به شرط تكمیل، تحویل متقاضیان خواهد شد.

مدیركل راه وشهرسازی استان در ادامه با توجه به انجام خدمات روبنایی و عملیات آماده سازی این واحدها بیان داشت: ۱۱ مركز آموزشی در سایتهای مسكن مهر طی هفته گذشته افتتاح و تحویل آموزش و پرورش شده و در همین راستا امروز ۲۶ واحد تجاری – اداری در سایت مسكن مهر نایین افتتاح و بحث آماده سازی سایتهای مسكن مهر نیز جهت تكمیل تحویل شهرداری ها خواهدشد.

گفتنی است در جریان این افتتاحیه، كلنگ احداث تقاطع غیر همسطح ورودی مسكن مهر شهر نایین در محور كمربندی اصفهان – یزد با برآورد اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان بر زمین خورد./

نظر شما