شناسهٔ خبر: 58339 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر صورت گرفت:

بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکن مهر درگیلان به متقاضیان واگذار شد

افتتاح با حضور قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در طرح مسکن مهر وجمعی از مدیران دستگاههای اجرایی چندین واحد مسکن مهر به متقاضیان واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی گیلان امروز در مراسمی با حضور مهندس مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، ۱۰۸۸ واحد مسکن مهر به متقاضیان واگذار شد.

خاوری سرپرست اداره کل راه وشهرسازی گیلان با ارائه آماری از وضعیت مسکن مهر استان گفت: از مجموع ۷۴۰۱۹ واحد مسکن مهر در شهرهای بالا و زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان، تاکنون ۶۳۱۳۵واحد با دارا بودن تمامی خدمات زیربنایی به متقاضیان تحویل داده شد.

وی افزود: از مجموع واحد‌های مسکن مهر افزون بر ۱۰ هزار واحد باقیمانده است که  ۴هزار واحد آن دارای متقاضی است که از این مجموع نیز ۳۳۶۷ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۷۰۸واحد درشهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت قرار دارد.

خاوری با اشاره به افتتاح ۱۰۸۸ واحد مسکن مهر دراین روز خاطر نشان کرد: از مجموع این واحدها ۳۷۱واحد مربوط به تعهدات بنیاد مسکن استان و ۷۱۷واحد مربوط به تعهدات راه و شهرسازی استاناست که به تفکیک شهرها درآستانه اشرفیه ۲۴واحد،بندر انزلی ۴۸واحد ،تالش ۱۴۰واحد،رشت ۳۸۵واحد،رستم آباد ۲۰واحد،لوشان۴۰ واحد و لنگرود ۶۰ واحد که به صورت نمادین در پروژه ۲۵۶ واحدی رستم آباد تحویل داده می‌شود.

وی افزود:پروژه ۲۵۶ واحدی رستم‌آباد در ۳۲ بلوک ساخته شده که ۸۸ واحد آن امروز و ۸۸واحد آن نیز در دهه مبارک فجر واگذار می‌شود و ۸۰ واحد آن برای ساخت به سازنده خود مالک سپرده شده است.

 وی هزینه تمام شده این واحدهای افتتاحی را با احتساب تسهیلات بانکی بالغ بر۵۷۳ میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال عنوان کرد.

مهرابادی قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در طرح مسکن مهر نیز با اشاره به ساخت ۲۶۲۰هزار واحد مسکن مهر در کشورگفت:مجموعا ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای مسکن مهر در نظر گرفته شده که ۴۵ هزار میلیارد تومان آن از محل خط اعتباری و ۱۰هزار و پانصد میلیارد تومان از محل وصول اقساط و ۵هزار میلیارد تومان توسط سایر بانک‌ها تامین شده است که از محل این تسهیلات تاکنون ۲میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در شهرها و ۴۲۰هزار واحد در روستاها ساخته شده است .

درمناطق شهری از مجموع واحد‌های ساخته شده بالغ بریک میلیون و ۷۲۱هزار واحد تحویل شده و مابقی(۲۸۰ هزار واحد) به اتمام رسیده ولی نیاز به خدمات زیر بنایی دارد .

وی افزود :در حال حاضر ۲۰۰ هزار واحد نیمه تمام در سطح کشور موجود است که از این میزان ۱۰۰ هزار واحد آن فاقد متقاضی است که طی مصوبه‌ای مقرر شده است۵۰ هزار واحد فاقد متقاضی به نهادهای بهزیستی و کمیته امداد  واگذارشود و ۳۵هزار  واحد نیز بدلیل اختلاف بین تعاونی‌ها ،هیئت مدیره و... در دادگاه‌ها در دست بررسی است و مابقی نیز مشکلات اندکی دارند.

مهرآبادی با بیان اینکه کار ساخت مسکن مهر تقریبا تمام شده و در تحویل دادن نیاز به اعتبار است ،گفت:بالغ بر ۴هزار میلیارد تومان برای تکمیل خدمات زیر بنایی ، ۴۸۰۰میلیارد تومان برای خدماتی چون مدرسه ،مسجد کلانتری،مرکز درمانی .... و ۳۰هزار میلیارد تومان برای محوطه‌سازی مسکن مهر نیاز است که انتظار داریم دولت با توجه به فصل کاری  ۱۴۰۰ میلیارد تومان آن را پرداخت کنند.

 

نظر شما