شناسهٔ خبر: 58373 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی و دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی صورت گرفت:

تقدیر از جوان هرمزگانی به عنوان دریانورد نمونه ایران

تقدیر طی مراسمی با حضور دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی در تهران، طارق فرجامی جوان ۲۹ ساله اهل بندر کنگ استان هرمزگان در فهرست دریانوردان نمونه سال ۹۷ ایران مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، طارق فرجامی ناخدای یک لنج صیادی که سابقه ۱۲ سال فعالیت دریانوردی با شناورهای سنتی صیادی و باری را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد، در این مراسم به عنوان فعال سنتی جستجو و نجات دریایی نمونه کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

همکاری داوطلبانه او با مرکز ام.آر.سی.سی(MRCC) بندرعباس در عملیات امداد و نجات دریایی، مقابله با آلودگی آب دریا و یدک‌کشی لنج‌های مضطر به درخواست مراکز جستجو و نجات دریایی و تعاونی لنجداران منطقه باعث شد تا فعالیت‌های داوطلبانه این جوان اهل بندر کنگ در یکی از مهم‌ترین رویدادهای دریایی کشور که عالی ترین مقام سازمان بین المللی دریانوردی نیز در آن حضور داشت، دیده شود و توسط مسئولان مورد تقدیر قرار گیرد.

اوج اقدامات داوطلبانه و انسان دوستانه این دریانورد نمونه در تاریخ ۲۴ آبان ۹۶ در حالی رقم خورد که شش نفر از سرنشینان یک لنج مغروق در ۱۳ مایلی آب‌های جنوب بندر لنگه در حال جدال با خطر مرگ بودند. با توجه به خطیر بودن این اتفاق، موثرترین عامل نجات این دریانوردان مضطر، احساس مسئولیت و حضور به موقع طارق فرجامی دریانورد ۲۹ ساله هرمزگانی بود که حماسه‌ای از ایثارگری و انسان دوستی خلق کرد.

یادآور می‌شود، هفدهم شهریورماه سال جاری با حضور کیتاک لیم؛ دبیر کل سازمان جهانی دریانوردی، عباس آخوندی؛ وزیر راه و شهرسازی و محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از ۳۶ دریایی نمونه ایران، تجلیل شد.

نظر شما