شناسهٔ خبر: 58374 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی استان خبر داد:

اجرایی شدن دستورالعمل واگذاری عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی در اختیار سازمان ملی در نهاوند

حسین متین رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نهاوند از اجرایی شدن دستورالعمل واگذاری عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی در اختیار سازمان ملی در نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،حسین متین عنوان کرد: در راستای اجرای دستورالعمل سیاست‌های حمایتی و شرایط  و نحوه‌ی واگذاری عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی تصرفی ملکی یا در اختیار سازمان به استناد بند ۱۰ از قسمت «الف» ماده ۱۱ اساسنامه سازمان ملی زمین و مسکن که در تاریخ ۹۶/۶/۲۷در مجمع عمومی سازمان به تصویب رسیده است، اداره راه و شهرسازی شهرستان نهاوند اقدام به اطلاع رسانی ،تشکیل و تکمیل بیش از ۱۰۰فقره پرونده جهت اراضی فوق نموده است.

وی ادامه داد: دستورالعمل شرایط سنددار شدن واحدهای تصرف شده در شهرها و حاشیه شهرها به تمامی استان‌ها ابلاغ شده كه بر اساس آن ۳ میلیون خانوار در سراسر كشور كه در اراضی ملی و دولتی واحدهای مسكونی خود را ساختند تعیین تكلیف خواهند شد.

متین افزود: بر همین اساس قیمت زمین در زمین‌های فوق به قیمت تمام شده دولتی از مردم اخذ می‌شود و مازاد زمین‌ها به قیمت روز از ساكنین گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: این اداره در مورخ ۹۶/۶/۱۵موفق به انتقال اولین سند در سطح استان همدان گردید.

متین یادآورشد: ضمنا با توجه به تمدید مهلت تشکیل پرونده ، متقاضیان شهرستان نهاوند به اداره راه و شهرسازی مراجعه وجهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۲۲۲۰۶۷-۰۸۱ تماس حاصل فرمایند.

نظر شما