شناسهٔ خبر: 58500 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

ایران‌ایر خبر داد:

قطع دسترسی ۷ سایت به سیستم فروش اینترنتی «هما» به علت سواستفاده در اعلام نرخ/ دسترسی باقی فروشندگان به این سیتم برقرار است

هواپیما هما مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از قطع دسترسی ۷ سایت اینترنتی به سیتم فروش بلیت این شرکت به خاطر سواستفاده در اعلام نرخ خبر داد و گفت: دسترسی سایر آژانس‌ها سایت‌های فروش بلیت به سیستم فروش اینترنتی «هما» برقرار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معصومه اصغرزاده، مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در خصوص قطع دسترسی های رخ داده که این روزها بسیار درباره آن گفتگو می شود، گفت بیش از ۲هزار آژانس و دفاتر خدمات مسافرتی در سرتاسر کشور مشغول فعالیت هستند که سهم ارزشمندی در فروش بلیت پروازهای "هما" دارند و همچنان در حال استفاده از سرویس های شرکت ایران ایر هستند. آنچه به واقع اتفاق افتاده حذف دسترسی ۷ شرکت فروش اینترنتی بوده که با استفاده از موتورهای جستجوی دارای اشکال، نرخ های نامتعارفی را ارایه می دادند و «هما» دسترسی این سایت ها به وب سرویس های خود را قطع نموده است.

وی توضیح داد: در این میان ابتدا تنها وب سرویس یک سایت فروش اینترنتی در حدود۲ هفته پیش قطع شد و ۶ جستجوگر دیگر از پنجشنبه گذشته وب سرویس های «هما» را دریافت نکرده اند. بنابراین نه ۲ هزار آژانس که تنها ۷ شرکت  از دسترسی به سیستم فروش بلیت های «هما» منع گردیدند. 

مدیرکل روابط عمومی «هما» فروش اینترنتی بلیت هواپیما را نیاز امروز و حق قطعی مردم شریف ایران دانست و اعلام کرد: ایران ایر با فروش اینترنتی مشکلی ندارد بلکه به عنوان ایرلاین ملی با گرانفروشی  رخ داده مخالف است و کلیه اقدامات صورت گرفته در این راستا بوده است. 

اصغرزاده با اظهار تعجب از اعتراض به «هما» به خاطر محدودسازی دسترسی متخلفان گفت: سودجویان نوسانات ارزی به دنبال مخفی کردن خود پشت هیاهوی دسترسی های اینترنتی هستند و حال آنکه متخلفان متعددی در این صنعت وجود دارند که «هما» صرفا با نظارت خود دست آنها را کوتاه کرده است.

وی جلسه روز گذشته در سازمان هواپیمایی کشوری را مثبت ارزیابی نمود و افزود: با تعهد نمایندگان سایتها مبنی بر رفع نواقص موجود، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» دسترسی این سایت های فروش را مجددا برقرار خواهد ساخت و سازمان هواپیمایی کشوری نیز بر روند فعالیت ها و نحوه فروش سایت های مذکور برای اجرای بهینه این تعهد نظارت، خواهد نمود.

نظر شما