شناسهٔ خبر: 58535 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جریان بازدید از ترمینال سلام بیان کرد:

استقرار نمایشگاه دائمی آثار هنرمندان ایرانی در ترمینال سلام فرودگاه امام(ره)/ پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵ درصدی ترمینال سلام/ با احداث ترمینال سلام یک تیم طراحی، اجرا و ساخت کاملا ایرانی تربیت کردیم

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه امید داریم با تکمیل ترمینال سلام بتوانیم یک فرودگاه درخور ایرانیان برای آن‌ها فراهم آوریم گفت: در بخش هوایی فرودگاه تلاش شده تا از سیستم‌های جت‌وی و پل‌های هوایی استفاده و تا جای ممکن از تیم ایرانی بهره گرفته شود، به گونه‌ای که امروز می‌توانیم ادعا کنیم با ساخت این ترمینال توانستیم یک تیم طراحی، اجرا و ساخت در ایران تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پروژه در حال احداث ترمینال سلام فرودگاه‌ امام خمینی (ره) ضمن ابراز خرسندی از اینکه این پروژه مراحل پایانی خود را به سر می‌برد گفت: در این دوره اتفاق بسیار بزرگی در فرودگاه امام (ره) در حال رخ دادن است چراکه به یکباره ظرفیت این فرودگاه تا ۲ برابر افزایش پیدا کرده و مردم با دسترسی‌هایی اضافه بر دسترسی پیشین (از طریق جاده ساوه) به این منطقه دسترسی خواهند داشت.

آخوندی هوشمندی ترمینال سلام را یکی از ویژگی‌های بسیا بارز فرودگاه امام (ره) اعلام کرد و گفت: تمامی امور در این ترمینال به صورت هوشمند انجام می‌شود، این بدان معناست که مسافر در بدو ورود به فرودگاه هیچ بازرسی بدنی نداشته و می‌تواند بار خود را به انتخاب خود از میان ۵۲ کانتر ارسال کند.

وی با بیان اینکه بار مسافرین ایرلاین ها پس از تفکیک برای انجام سایر امور آماده می‌شود گفت: در این راستا برای آسایش بیشتر مسافرین، افراد پس از تحویل بار به کانتر به سمت  محل گذرنامه و بازرسی بدنی خواهند رفت، در این زمان مسافران می‌توانند در تمامی نقاط فرودگاه آزادانه حرکت کرده و به امور شخصی خود بپردازند.

وی با اشاره به تفکیک ورودی عابرین و سواره‌ها در قسمت ورودی ترمینال بیان کرد: این اقدام ویژگی دیگر این ترمینال است که خطر تصادف و حوادث این چنینی را از عابرین پیاده دور می‌کند.

این مقام مسئول تعبیه فضای کافی برای پارکینگ را از دیگر نقاط مثبت این ترمینال دانست و گفت: مسافرین در زمان ورود به فرودگاه گویی به یک باغ ایرانی وارد می‌شوند که باعث می‌شود حس و حال و گرته‌ای از ایران را از همان ابتدا شاهد باشند.

به گفته وزیر راه وشهرسازی مسافرین وقتی وارد فرودگاه امام خمینی (ره) می‌شوند علاوه بر روبه‌رو شدن با فضایی دلباز و برخوردار از معماری خاص، شاهد برقراری نمایشگاه دائمی هنرمندان ایرانی نیز در این مکان خواهند بود به گونه‌ای که در هر گوشه از این فرودگاه یک اثر از بهترین هنرمندان ایرانی نصب شده و افراد دیگر نه تنها با محیطی صنعتی و خشک مواجه نمی‌شوند بلکه در برابر یک فضای مهربان ایرانی قرار می‌گیرند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید افزود: همچنین در این فرودگاه تلاش شده تا در قسمت مغازه‌ها فروشگاهی جهت فروش آثار هنری ایرانی برای مسافران داخلی و خارجی در نظر گرفته شود که اقدام مهم و چشمگیری به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: نام این ترمینال را از آن جهت سلام گذاشتیم تا هرکسی که وارد آن می‌شود، فرودگاه به نمایندگی ازمردم ایران به آن سلام کرده و هرآن کس که از طریق این محل از کشور خارج می‌شود، فرودگاه به نمایندگی از مردم آن را با سلام بدرقه کرده و برای او آرزوی سلامتی کند.

آخوندی با تأکید براینکه امید داریم این فرودگاه بتواند فرودگاه درخور ایرانیان را برای آن‌ها فراهم آورد گفت: در بخش هوایی فرودگاه تلاش شده تا از سیستم‌های جت‌وی و پل‌های هوایی استفاده شده و تا جای ممکن از تیم ایرانی بهره گرفته شود، به گونه‌ای که امروز می‌توانیم ادعا کنیم با ساخت این ترمینال توانستیم یک تیم طراحی، اجرا و ساخت در ایران تربیت کنیم.

آخوندی با تأکید براینکه هواپیماهای غول‌پیکر می‌توانند به راحتی در این فرودگاه نشست و برخاست داشته و از آن استفاده کنند گفت: این فرودگاه هم‌اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امید داریم تا ۲ ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد./

نظر شما