شناسهٔ خبر: 58603 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های هرمزگان خبر داد:

کاهش حوادث و سوانح جاده‌ای با اتمام بهسازی محور ارتباطی فین

علی علیزاده مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان عنوان کرد: اتمام عملیات بهسازی محور ارتباطی فین به بزرگراه بندرعباس سیرجان، حوادث، سوانح و خسارات جاده‌ای استان را کاهش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، علی علیزاده در توضیح بهسازی این محور با اشاره به اینکه راه مذکور در دهه ۶۰ ساخته شده بیان کرد: در آن زمان به دلیل میزان پایین جمعیت بهره‌بردار و تردد کم وسایل نقلیه، جاده محور فین به بزرگراه بندرعباس پاسخگوی نیاز مردم بود و به عنوان یکی از جاده‌های فرعی خوب محسوب می‌شد.

وی در ادامه تصریح نمود: وجود روستاهای سرزه و رضوان در طول این مسیر ، تردد تعداد زیاد موتور سیکلت، تراکتور و ماشین الات کشاورزی که عمدتا  فاقد چراغ می‌باشند و نیز عبور عابرین پیاده، این محور را به یکی از خطرناکترین جاده‌های استان تبدیل نموده است.

این مقام مسئول افزود: بهسازی ۳۵کیلومتر از طول ۴۰کیلومتر این مسیر با اولویت رفع نقاط پر حادثه در سال ۹۵ اغاز شد که تقریبا کل خاکبرداری،زیر سازی تا سطح زیر اساس و حدود ۶۰درصد از ابنیه فنی آن به اتمام رسیده، ۱۲ کیلومتر محور نیز آسفالت شده و در دست بهره‌برداری است .

علیزاده در ادامه متذکر شد: منابع مالی تزریق شده برای اتمام پروژه پاسخگو نبوده و این پروژه با کمبود ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مواجه است.

وی در پایان اظهار داشت: بهسازی و ایمن سازی این محور پرتردد، بخشی از مشکلات سازمان راهداری را نیز کاهش می‌دهد و باعث ارتقا ایمنی در جاده‌های استان خواهدشد.

نظر شما