شناسهٔ خبر: 58802 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

روستا خبر داد:

۱۹ پروژه طراحی شهری در دستور کار شرکت بازآفرینی شهری ایران/ آغاز تهیه طرح پروژ‌ه‌ها با حضور مهندسان مشاور در ۹ استان

جلسه جلسه هم فکری و تبادل نظر با مهندسان مشاور که مسئولیت تهیه ۱۹ پروژه طراحی شهری در ۹ استان کشور را بر عهده دارند، با هدف تبیین رویکرد طراحی شهری در جریان بازآفرینی شهری پایدار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، جلسه هم فکری و تبادل نظر با مهندسان مشاور که مسئولیت تهیه ۱۹ پروژه طراحی شهری در ۹ استان کشور را بر عهده دارند، با هدف تبیین رویکرد طراحی شهری در جریان بازآفرینی شهری پایدار با حضور مجید روستا، عضور هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران، غفاری، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، نمایندگان معاونت های بازآفرینی ادارات کل راه و شهرسازی ۱۹ استان و روسای سازمان های عمران و بازآفرینی فضاهای عمومی شهرداری ها در شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد.

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در این جلسه گفت: برای اجرای بهتر برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار در کشور باید به خوبی تمرین کنیم.

مجید روستا گفت: اساس رویکرد سیاست بازآفرینی شهری باید شهرنگر باشد. بعلاوه سیاست گذاری شهرها در قالب طرح های جامع و تفضیلی، طرح های فرا منطقه ای و ناحیه ای نیز باید متاثر از سیاست بازآفرینی شهری  باشند.

وی گفت: امروزه اهمیت مسائل اجتماعی و فرهنگی موجب شده طراحان و برنامه ریزان شهری در تدوین طرحها و برنامه های خود به جای نگاه صرف تخصص گرایی، به موضوع مشارکت شهروندان و ساکنان به عنوان ذینفعان اصلی طرح ها و برنامه های بازآفرینی توجه ­کنند و در بکارگیری الگوها و فرآیندهای جلب حداکثری همه دخیلان بازآفرینی کوشا باشند.

روستا اظهار داشت: انتظار می رود مهندسان مشاور در ۱۹ پروژه طراحی شهری که شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال جاری در دستور کار خود قرار داده، نیز این نگاه را در نظر داشته و طرح های طراحی شهری در راستای مشارکت واقعی تمامی ذینفعان و ذینفوذان و همچنین لحاظ کردن حداکثری منافع شهروندان تهیه شود.

این جلسه با حضور مهندسان مشاور تهیه کننده ۱۹ پروژه به همراه نمایندگان معاونت های بازآفرینی ادارات کل راه و شهرسازی ۹ استان و روسای سازمان های عمران و بازآفرینی فضاهای عمومی شهرداری های مربوطه برگزار شد.

درادامه، پس از تبیین رویکرد شرکت بازآفرینی شهری ایران در پروژه های جاری طراحی شهری، مهندسان مشاور بنیان محیط پایدار، شاخه تجربی کلانشهر و نگین شهر آینده به گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای تهیه طرح های طراحی شهری در بافت تاریخی شهرهای قزوین، بیجار و سنندج ارائه کردند.

در پایان پس از بحث و تبادل نظر، حاضران در خصوص این ۳ طرح که جزء اولین تجارب طراحی شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران پس از تصویب سند ملی بازآفرینی شهری به شمار می آیند، جمع بندی جلسه تحت عنوان اصول پایه، مورد موافقت حاضران در تهیه ۱۹ پروژه طراحی شهری بیان شد.

گفتنی است، موضوع بهسازی و نوسازی محیطی و قلمروهای عمومی در شهرها به منظور تحریک و تسریع برنامه بازآفرینی شهری از ابتدای تصویب سند ملی بازآفرینی شهری در دستور کار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گرفته و در این راستا مجموعه ای از طرح ها و برنامه ها در نقاط مختلف کشور تهیه و به مرحله اجرا رسیده است.

نظر شما