شناسهٔ خبر: 58892 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه سیستان و بلوچستان خبر داد:

تشریح وضعیت پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه زاهدان/ کاهش پروازها به عتبات

فرودگاه مدیرکل فرودگاه سیستان و بلوچستان از کاهش تعداد کاروان‌های سفر به عتبات عالیات در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: با وجود آنکه این فرودگاه آمادگی تجهیزاتی و زیر ساختی کامل نسبت به پروازهای خارجی و عتبات را دارد، در سال جاری به دلیل نوسانات ارزی در کشور تعداد پروازها و مسافران با کاهش مواجه بوده است.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،حسن اعرابی‌مقدم، مدیر فرودگاه سیستان و بلوچستان درباره وضعیت پروازها به عتبات عالیات در سال ۹۶ نسبت به سال جاری گفت: سال گذشته جمعا ۶۸ پرواز ورودی و خروجی به عتبات داشتیم، ولی سال جاری ۱۴ پرواز تاکنون انجام شده است و با کاهش قابل توجهی نسبت به سال گذشته مواجه بودیم.    

وی با اشاره به مقایسه تعداد مسافران در سال ۹۶  و ۹۷ افزود: در ۶ ماه نخست  سال ۹۶ تعداد ورودی مسافران ۵۱۶۱ نفر و خروجی ۴۹۸۳ بوده است و در سال جاری این تعداد به ۱۱۳۹ مسافر ورودی و ۹۳۸ نفر خروجی کاهش یافته است.

این مدیر فرودگاهی در ادامه با اشاره به تاثیر وضعیت فعلی ارزی در کشور در کاهش پروازها توضیح داد: وضعیت پروازها با توجه به تلاطم‌های بازار ارز متغیر شده است و گرانی رفت و آمد این دسته پروازها را نیز از خود متاثر کرده است.

وی با بیان وضعیت خدمات‌دهی به سفرهای عتبات گفت: با وجود آنکه این فرودگاه آمادگی تجهیزاتی و زیرساختی نسبت به پروازهای خارج و پرواز به عتبات را دارد، ولی این پروازها در سال جاری تقریبا قطع شده است و البته نباید از نظر دور داشت که برخی از هموطنان هم تمایل به سفر از طریق پیاده‌روی به عتبات را دارند.

اعرابی‌مقدم اضافه کرد: تقریبا همه خدمات سال گذشته مانند سرویس‌های پزشکی و اورژانس مستقر و خدمات دهی در سالن‌های فرودگاهی امسال هم ارایه می‌شود و موضوع جدید ایجاد کانتر پرداخت عوارض خروج از کشور است که در فرودگاه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. همچنین بهسازی سالن‌های نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی و سالن‌های ورودی خارجی و نیز تعویض دیوار پوش سالن‌های ورودی خارجی نیز از کارهای تازه‌ای است که در بخش‌های مختلف فرودگاه انجام شده است./

نظر شما