شناسهٔ خبر: 58894 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون بازآفرينی شهری و مسكن اداره كل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد:

بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارامد شهری با همکاری ستاد ملی بازآفرینی شهری

بافت فرسوده معاون بازآفرينی شهری و مسكن اداره كل راه وشهرسازی استان اصفهان بیان کرد : ۱۵درصد جمعیت استان اصفهان در بافت‌های فرسوده و ناكارآمد شهری ساكن هستند كه اقدام در جهت بهسازی و نوسازی این بافت‌ها نیاز به همت و تلاش همه دستگاههای خدمات رسان و عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری را می‌طلبد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، استان اصفهان با ۱۰۶هزار كیلومتر مربع وسعت به عنوان ششمین استان پهناور در كشور و با ۱۰۷ شهر دارای ۱۵۰۰۰ هكتار بافت فرسوده و ناكارآمد شهری است كه ۶۰۰ هزار نفر جمعیت را درخود جای داده است كه به گفته معاون بازآفرینی شهری و مسكن اداره كل راه وشهرسازی این استان تاكنون محدوده بافت‌های فرسوده ۶۶ شهر شناسایی و در كمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده است.

ایمان طاهر دراین باره گفت: ۱۵درصد جمعیت استان در این بافتها ساكن هستند كه اقدام در جهت بهسازی و نوسازی این بافت‌ها نیاز به همت و تلاش همه دستگاه‌های خدمات رسان و عضو ستاد ملی بازآفرینی را در این راستا می طلبد.

وی با اشاره به آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار كه در خرداد ماه سالجاری ابلاغ گردیده اظهار داشت: از جمله مهمترین مواد این آیین‌نامه در بحث بازآفرینی، ارائه تمامی تمهیدات و تخفیفات به این مناطق طبق مناطق محروم كشور است كه هرآنچه امكانات و تخفیفات دولتی برای مناطق محروم در نظر گرفته شده برای این بافت‌ها نیز باید اعمال شود كه این نشان دهنده اهمیت این محدوده‌ها برای دولت است كه لازم است بهسازی شود.

برنامه اقدام مشترك مهمترین گزینه برای رسیدن به اهداف بازآفرینی

طاهر اشاره‌ای به بحث برنامه اقدام مشترك داشت و بیان داشت: ما و شهرداری‌ها به تنهایی قادر به سرانجام رساندن این كار مهم نخواهیم بود و لازم است تا در این بین با تشكیل مستمر ستاد بازآفرینی شهری استان و شهرستان‌ها كه با حضور كلیه دستگاه‌های عضو ستاد برگزار می‌شوذ بر انجام برنامه‌های اقدام مشترك تاكید شود و طبق ماده ۱۶ این آیین نامه كلیه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا ۳۰ تا ۴۰ درصد اعتبارات خود را در اختیار این محدوده‌ها قرار دهند.

معاون بازآفرینی شهری و مسكن اداره كل راه وشهرسازی با اعلام اینكه هدف ما فقط تخریب و احداث در این محدوده‌ها نیست، بلكه لازم است تا اقدامات متفاوتی انجام شود تا بازآفرینی شهری به صورت كامل و طبق برنامه پیش رود گفت:  باید نگاه به بافت‌های ناكارآمد یك نگاه جامع و كامل باشد به عنوان مثال، بحث خدمات روبنایی همچون احداث خانه‌های بهداشت، مسجد ، مدرسه و ... و همچنین خدمات زیربنایی و تاسیسات زیربنایی همچون آب، برق، گاز و تلفن كه لازم است با حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد ملی پیگیری و اقدام شود و باید در بافت‌های ناكارآمد تولید ثروت شود تا مردم محلات را ترك نكنند .

 

نظر شما