شناسهٔ خبر: 58993 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان صورت گرفت:

بازدید از پروژه‌های باز آفرینی شهری شهر جیرفت

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان،فرماندار،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و جمعی از مسئولین از پروژه‌های در دست احداث بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان ، مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، و جمعی از مسئولین از پروژه‌های در دست احداث مجتمع فرهنگی محله کلرود،پروژه اصلاح روشنایی معابر محله کلرود،پروژه احداث مجتمع فرهنگی محله حسین آباد، احداث سالن ورزشی محله حسین آباد و بلوار در دست احداث فرودگاه جیرفت بازدید کردند.

ساردوئی مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان درحاشیه این بازدید گفت:پروژه احداث مجتمع فرهنگی محله کلرود به مساحت ۵۷۴ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۱۱۰۰۰میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی ده درصد در دست احداث می‌باشد.

در ادامه افزود: پروژه اصلاح روشنایی معابر محله کلرود به طول ۴ کیلومتر، با اعتباری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید و برای آسفالت یکی از بلوارهای اصلی این محله ۴۴۲ تن قیر به صورت رایگان به شهرداری جیرفت تحویل داده شد.

وی بیان کرد : پروژه احداث مجتمع فرهنگی محله حسین آباد نیز به مساحت ۵۷۴ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۱۱۰۰۰میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی دوازده درصد در دست احداث می‌باشد.

لازم به ذکر است در آینده احداث یک مجتمع فرهنگی نیز در محله صاحب آباد جیرفت با مشخصات مراکز فرهنگی یاد شده فوق شروع خواهد شد.

در ادامه از احداث سالن ورزشی محله حسین آباد بازدیدکردند و افزود:این سالن ورزشی به  مساحت ۶۰۰ مترمربع، تا کنون اسکلت و سقف تکمیل در صورت تامین اعتبار در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین بیان داشت تمام اعتبارات این پروژه‌ها از محل اعتبارات شرکت باز آفرینی شهری می‌باشد و سال آینده در تعدادی از شهرستان‌های جنوبی دیگر از این نوع خدمات جهت استفاده مردم احداث می‌شود.                 

وی جمعیت بهره‌مند از این مراکز فرهنگی را  بالغ بر ۸۵۰۰  خانوار ذکر و تصریح کرد: با احداث این مراکز فرهنگی محیط مناسب برای مردم محله ، بالا رفتن سرانه فرهنگی شهر و در پی آن باعث افزایش بهره‌مندی و استفاده مستقیم و غیرمستقیم مردم این محلات در اوقات فراغت خواهد شد.

در پایان از بلوار در دست احداث فرودگاه جیرفت به طول ۶کیلومتر بازدید و بیان داشت این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۲۰درصد در دست اقدام می‌باشد و برای تکمیل آن به اعتباری بالغ بر شصت هزار میلیون ریال نیاز است با توجه به اینکه جاده قدیم از نزدیکی باند عبور می‌کند و برای ایمنی پروازها مشکلاتی ایجاد می کرد همچنین برای زیبا سازی و اصلاح مسیر فرودگاه جیرفت از محل اعتبارات استانی در دست اقدام است.    

نظر شما