شناسهٔ خبر: 59010 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

۴۰ واحد صنعتی به خطوط ریلی متصل می شوند

ریل معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: پیش بینی می شود سال جاری در مجموع ۴۰ واحد صنعتی کشور به خطوط ریلی متصل شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، بابک احمدی در حاشیه بهره برداری ۲ طرح در کاشان در گفت و گو با خبرنگاران اتصال مجموعه صنایع به خطوط ریلی را حلقه مفقوده این بخش تجاری کشور برشمرد.

وی اظهارداشت : با اجرای این خطوط ریلی نزدیک به ۲۰ میلیون تن ظرفیت بار جدید از جاده ها به روی حمل و نقل ریلی کشور افزوده می شود.

به گفته وی نزدیک به ۵۸ کیلومتر خط ریلی تا پایان سال جاری به مجموعه صنایع کشور متصل خواهد شد.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از اتصال خط ریلی به شرکت سایپا سیتروئن در کاشان خبر داد و اضافه کرد: مقدمات این طرح با مدیران شرکت، فرماندار و مسئولان محلی انجام شده است.

وی ادامه داد : منابع دولتی در شرایط کنونی پاسخگوی نیاز طرح های عمرانی در کشور نیست و راه آهن جمهوری اسلامی موظف به بهره گیری از توان بخش خصوصی در اجرای برخی از طرح ها است.

احمدی از اصفهان به عنوان یکی از استان های برخوردار در زمینه حمل و نقل ریلی نام برد و یادآور شد: نزدیک به ۱۵ درصد از مجموع بار ریلی کشور در این استان جا به جا می شود.

گفتنی است، طرح خط ریلی و گمرگ اختصاصی شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در آیینی با حضور معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسئولان شهرستانی به بهره برداری رسید.

این طرح ها با صرف ۸۲ میلیارد ریال اعتبار به صورت مشارکتی از سوی راه آهن و شرکت فولاد امیرکبیر اجرایی شد. کاشان با بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی در نزدیکی ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

نظر شما