شناسهٔ خبر: 59014 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تقدیر استاندار لرستان از عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

جلسه استاندار لرستان در جلسه کارگروه ایمنی حمل و نقل و کاهش سوانح رانندگی استان، از عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان ، سید موسی خادمی استاندار لرستان با بیان اینکه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کارهای خیلی خوبی در زمینه ایمنی انجام داده و شایسته قدردانی است، اظهار کرد: در بین سه عامل انسان، جاده و وسیله نقلیه؛ عامل انسانی دلیل اصلی تصادفات است اما یکسری عوامل نقش تسهیل کننده در تصادفات را دارند که باید مورد احصاء و بررسی قرار گیرند.

خادمی گفت: ضرورت دارد کمیته‌ای با حضور دفتر فنی استانداری، پلیس راه، راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشکیل شود و پیشنهادات و برنامه‌های اجرایی خود را برای کاهش تصادفات در شش ماهه دوم سال ۹۷در جلسه آتی که ده روز بعد به ریاست معاون عمرانی استانداری برگزار می‌شود، ارائه کنند.

وی گفت: در جلسه بعد کارگروه باید تحلیل درستی از فراوانی و شدت تصادفات، محورهای دارای بیشترین تصادف، دلایل سوانح و نقاط پرتصادف به تفکیک نوع آنها به علاوه راه‌حل‌های بلندمدت و کوتاه مدت ارائه شود که خروجی آن کاهش سوانح و تلفات رانندگی استان در نیمه دوم امسال باشد.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در این جلسه با ارائه تحلیل تصادفات در پنج ماهه اول امسال گفت: از دلایل بروز تصادفات در راه‌های استان، وجود راه‌های ساخته شده و در حال ساخت در کنار هم و عدم وجود تقاطع‌های دوربرگردان استاندارد است که در این رابطه نصب گاردریل و نیوجرسی می‌تواند راهکار مناسبی باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از اجرای عملیات نصب نیوجرسی توسط راه و شهرسازی و راهداری خبر داد و گفت: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همه تلاش خود را برای پیشگیری از سوانح جاده‌ای و افزایش ضریب ایمنی جاده‌های استان به کار خواهد گرفت.

مرتضی چغلوند رییس پلیس راه استان هم گفت:علیرغم افزایش هفت درصدی تردد در جاده‌های لرستان، میزان تصادفات در پنج ماهه امسال سیر نزولی داشته است به طوری که لرستان از استان‌های صدرنشین در کاهش تصادفات بوده است.

رئیس پلیس راه لرستان با بیان اینکه در شهریور ماه چند تصادف گروهی اتفاق افتاد، افزود: پیش بینی می‌شود در شش ماهه دوم امسال شاهد کاهش تصادفات باشیم.

وی خواستار اصلاح محورهای گیلوران، پلدختر، ازنا - شازند، اشترینان، کمربندی خرم‌آباد و راه‌های روستاییگردید و گفت: اقدامات چکشی و پلیسی تنها ۲۰ درصد و ایمنی جاده‌ای و فرهنگسازی بیش از ۸۰ درصد در کاهش سوانح نقش دارند.

سعید رازانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز بر لزوم آشکارسازی ورودی شهرهای استان تاکید و تصریح کرد: رفع نواقص فنی جاده‌های استان نیازمند یک تدبیر اساسی است و ضرورت دارد در جلسات آینده کارگروه، مشکلات، عوامل و راهکارهای رفع نواقص فنی راه‌ها بیان شود.

نظر شما