شناسهٔ خبر: 59121 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش باران همراه با باد و رعدوبرق طی سه روز آینده در سواحل خزر/ احتمال سیلاب ناگهانی در مناطق کوهپایه‌ای استان‌های کشور

بارندگی- هواشناسی- آب و هوا- آب گرفتی جاده مطابق تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی‌های کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و مطابق تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می شود.

طی همین مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در بخش‌هایی از هرمزگان، جنوب شرق و شرق فارس، ارتفاعات جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق گاهش وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

در مناطق کوهپایه‌ای به سبب رگبار شدید موقتی، احتمال سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه ها وجود دارد، ازاین رو به هموطنان عزیز در مناطق مذکور توصیه می شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری شود.

طی سه روز آینده در دامنه و ارتفاعات جنوبی و مرکزی زاگرس افزایش ابر گاهی رعدوبرق رخ خواهد داد.

تهران امروز آسمانی صاف همراه با وزش باد را تجربه کرد. بیشینه دمای امروز پایتخت امروز (شنبه) در ایستگاه مهرآباد به ۲۹ درجه رسید و فردا صبح پیش‌بینی می‌شود کمینه دما به ۱۹ درجه بالای صفر برسد و کمی هوا گرم‌تر شود.

گرم ترین مرکز استان امروز مثل اغلب روزهای گذشته اهواز بود که بیشینه دما در آن به ۴۲ درجه بالای صفر رسید. خنک‌ترین مرکز استان هم امروز شهرکرد با دمای ۴ درجه بالای صفر بود و بعد از آن بیرجند و اردبیل دیگر مراکز استان خنک کشور بودند که دمای ۶ و ۸ درجه برای آن‌ها بابت کمینه دما گزارش شد.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما