شناسهٔ خبر: 59223 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

جزئیات سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی/ برگزاری دهمین کنفرانس بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی به میزبانی ایران

جلسه مدیرکل سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اعلام جزئیات سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی از ۵ تا ۷ اذرماه در تهران این همایش را مقدمه دهمین کنفرانس سواحل، بنادر و سازه های دریایی کشورهای در حال توسعه در سال ۲۰۲۰ عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست خبری مدیرکل سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی با خبرنگاران امروز ۹ مهرماه در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

در این نشست خبری، حمید خلیلی مدیرکل سواحل و بنادر اعلام کرد: این همایش یک همایش علمی است که مبنای برگزاری آن بر اساس مقالات علمی رسیده از سوی صاحبنظران عرصه های مختلف برگزار  می شود.

خلیلی با معرفی همکاران خود، سلطان پور به عنوان دبیر علمی و الوند به عنوان دبیر اجرایی سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی، گفت: همایش ICOPMAS۲۰۱۸ که در ۵ تا ۷ آذرماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود مقدمه ای برای برگزاری دهمین کنفرانس بین المللی مهندسی سواحل و بنادر در کشورهای درحال توسعه ۲۰۲۰ به میزبانی ایران است.

این مدیرکل در بیان اهداف همایش توضیح داد: ارتقای جایگاه بنادر به عنوان پل ارتباطی با اقتصاد جهانی و ایجاد فرصت های متنوع اشتغال و کارآفرینی، ایجاد بستری مناسب جهت تبادل نظر و انتقال تجربیات جامعه متخصصین و فرهیختگان دریایی کشور با دانشمندان و نخبگان بین المللی، همچنین، ایجاد بستری مناسب جهت ارایه توانمندی های تخصصی کشور در حوزه سواحل، بنادر و سازه های دریایی و زمینه سازی و برنامه ریزی جهت توسعه همکاری های کارفرمایان، مهندسان مشاور، پیمانکاران و دیگر متقاضیان ارایه خدمات با جامعه بین المللی از اهداف همایش ICOPMAS۲۰۱۸ است.

مدیرکل سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه این همایش ۵ تا ۷ آذرماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد، گفت: این همایش از سال ۱۳۶۹ آغاز به کار کرد و به غیر از دوره دوم، تمامی دوره های آن به صورت منظم و هر دو سال یکبار برگزار شد.

به گفته خلیلی، در این همایش، ۳۰ نفر میهمان بین المللی از ۱۵ کشور غیر از ایران، حضور دارند و تمامی مقالات به صورت انگلیسی در همایش ارایه خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان ایرانی نیز از دانشگاه های صنعتی شریف، تربیت مدرس، علم و صنعت ایران و خواجه نصیرالدین طوسی هستند.  

خلیلی محورهای همایش را شاملِ هیدرودینامیک، رسوب، مدیریت سواحل و بنادر، مهندسی ساحلی و فراساحلی، محیط زیست دریایی و ایمنی عنوان کرد و گفت: از ۱۵ کشور جهت حضور در سیزدهمین همایش اعلام آمادگی شده است و دوران این همایش نیز همگی بین المللی هستند.

وی در عین حال تصریح کرد: همایش ICOPMAS۲۰۱۸   یک همایش بین المللی است در حوزه مهندسی است و در واقعی یکی از بهترین کنفرانس هایی است که در حوزه مهندسی در سطح دنیا، برگزار می شود. تمامی رشته های مرتبط با مهندسی که به صورت مستقیم به دریا و بنادر ارتباط پیدا می کنند در این همایش مدنظر قرار می گیرد.

خلیلی اعلام کرد: ۲۵۰ مقاله در این همایش دریافت شده است که از ۲۵۰ مقاله انتخاب شده در این همایش، ۸۰ مقاله به صورت شفاهی و ۷۰ مقاله به صورت پوستر پذیرفته شده اند. همچنین، هشت سخنران بین المللی به غیر از سخنرانان داخلی در سیزدهمین همایش سخنرانی خواهند داشت.

مهندس الوند دبیر اجرایی همایش نیز در بیان جزئیات اجرایی سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی، اعلام کرد: فضای نمایشگاهی جانبی برای همایش ۲۰۰۰ مترمربع دیده شده که شرکت های دانش بنیان، شرکت های مشاوره مهندسی، شرکت های مهندسی و شرکت هایی که محصولاتی برای عرضه دارند در آنجا حضور به هم می رسانند.

الوند ادامه داد: بخش قابل توجهی از غرفه های واگذار شده و تا اواخر مهرماه نیز تمامی غرفه ها واگذار خواهد شد. همچنین برای برگزاری این همایش، کارگاه های آموزشی نیز پیش بینی شده است که در این دوره تلاش کرده ایم تا از فضاهای IT استفاده بهتری داشته باشیم.

وی افزود: ۱۷ حامی بین المللی نیز در این همایش حضور دارند و در برگزاری همایش ایران را یاری رسانده اند.

الوند همچنین در بیان بخشی از دستاوردهای همایش سواحل، بنادر و سازه های دریایی در دوره های پیشین نیز، گفت: مطالعه و اجرای پروژه عمق فعال رسوبی با مشارکت اساتید مجرب که در بندر بوشهر به عنوان اولین تجربه در کاهش رسوب گذاری در حال اجراست، تشکیل کارگروه مشترک سازمان بنادر و دریانوردی با سازمان برنامه و بودجه به عنوان کارگروه تخصصی ضوابط و معیارهای فنی و اجرایی سازه های ساحلی و دریایی کشور، ایجاد شبکه ملی جرز و مد نگاری جنوب کشور با همکاری سازمان نقشه برداری و ایجاد شبکه پایش و مشخصه های دریایی کشور و همچنین توسعه نرم افزار فارسی دینامیک دریا که بومی شده است بخشی از دستاوردهای همایش های پیشین سواحل، بنادر و سازه های دریایی است.

گفتنی است در سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی، به روال دوره های گذشته، معاون اول رئیس جمهور، معاون فناوری ریاست جمهوری، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، مسئولان کشور، وزیر راه و شهرسازی و همچنین مسئولان کشورهای همسایه و منطقه حضور به هم می‌رسانند.

نظر شما