شناسهٔ خبر: 59480 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

کاهش دما با نفوذ جریانات سرد در نیمه شمالی کشور/ بارش باران و تگرگ در مناطق مستعد در ارتفاعات البرز

بارندگی- هواشناسی- آب و هوا- آب گرفتی جاده طی دو روز آینده با نفود و استقرار جریانات سردشمالی و عبور امواج تراز میانی جو در نوار شمالی کشور و دامنه‌های البرز، ابرناکی، بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما (حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس) و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مطابق پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین طبق تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی دو روز آینده با نفود و استقرار جریانات سردشمالی و عبور امواج تراز میانی جو در نوار شمالی کشور و دامنه‌های البرز، ابرناکی، بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما (حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس) و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال البرز و تهران، شمال و غرب سمنان و قم خواهد بود.

همچنین امروز در اردبیل، بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، دامنه‌های زاگرس در استان‌های کردستان، شمال و شرق کرمانشاه و لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، بخش‌هایی از اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، ارتفاعات جنوب شرق در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان افزایش ابر، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روز یکشنبه نیز در اردبیل، گیلان، جنوب و غرب مازندران، دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان، دامنه‌های زاگرس در استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری، غرب و جنوب اصفهان، مرکزی، بخش‌هایی از خراسان رضوی و ارتفاعات جنوب شرق در سیستان و بلوچستان و کرمان رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بیشترین مقدار بارش در استان‌های گیلان، غرب مازندران، شمال البرز، شمال و شرق تهران، غرب سمنان و غرب اصفهان انتظار می‌رود.

شایان توجه است طی این مدت در ارتفاعات کوهستانی اردبیل و مناطق مرتفع البرز احتمال بارش برف دور از انتظار نیست. همچنین از شنبه تا یکشنبه مسیر جاده‌های کوهستانی سواحل خزر به استان‌های مجاور، به خصوص گردنه‌ها مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه در برخی مناطق زاگرس مرکزی و جنوبی بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق پیش‌بینی میش ود.

طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق شرق و جنوب شرق همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود. از این رو توصیه می شود تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گردوخاک بخصوص در سلامت و بهداشت مردم و حمل ونقل جاده ای بکار گرفته شود.

همچنین امروز دریای خزر مواج و متلاطم پیش‌بینی شد.

دمای و شرایط جوی استان‌های کشور را طی سه روز آینده می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما