شناسهٔ خبر: 59560 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در نشست جهانی SMGG تهران مطرح شد:

پیاده سازی رویکرد اجتماعی- اقتصادی در ایستگاه‌های راه‌آهن ایران

جلسه رئیس کمیته علمی و سازماندهی کنفرانس جهانی «ایستگاه‌های آینده» گفت: رویکرد راه‌آهن ایران تجهیز ایستگاه‌ها و آموزش مدیران آنها به شکلی است که رویکرد اجتماعی را با رویکرد اقتصادی مدنظر قراردهند زیرا نگاه اجتماعی در ایستگاه‌ها همانند نگاه اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، نشست جهانی مدیران ایستگاه‌ها (SMGG)با شرکت نمایندگانی ازکشورهای اسپانیا، فرانسه، بلژیک، روسیه، قزاقستان یکشنبه ۱۵مهر در ساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار شد.

مازیار یزدانی معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن در این نشست به عنوان رئیس کمیته علمی و سازماندهی کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده (Next Station)  گفت: رویکرد راه‌آهن ایران تجهیز ایستگاه‌ها و آموزش مدیران آنها به شکلی است که رویکرد اجتماعی را با رویکرد اقتصادی مدنظر قراردهند زیرا نگاه اجتماعی در ایستگاه‌ها همانند نگاه اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به انبوه پروژه‌های توسعه‌ای در راه‌آهن ایران هم گفت: همه این پروژه‌ها نیاز به ساخت ایستگاه‌های جدید، مدرن و هوشمند دارد که در این راستا رویکرد راه‌آهن ایران، رویکردی هم‌زمان اجتماعی و اقتصادی است.

معاون فنی وزیر بنایی راه‌آهن، ایستگاه‌های راه‌آهن را مدرسه انتقال آموزه‌ها و تجربه مدیران خواند و افزود: مدیران ایستگاه‌ها وظیفه دارند با برنامه‌ریزی درست، فرهنگ‌سازی و هدایت مسافران به مقصد را هدفمند کنند که در این مسیر بهره‌مندی از فنّاوری تأمین‌کننده رفاه و نیازهای متنوع مسافران خواهد بود.

یزدانی با اشاره به اینکه در قرن فعلی پیشرفت‌های فنّاورانه سبب شده تا مردم اوقات فراغت بیشتری را داشته باشند و بخشی از این زمان‌ها را به گردشگری اختصاص دهند، اضافه کرد: در حال حاضر از صنعت گردشگری به‌عنوان صادرات نامرئی نام می‌برند و سفر به شکل مجازی و واقعی در جهان معاصر در جریان است.

وی تأکید کرد: با توجه به این واقعیت، توجه به ایستگاه‌های آینده از مؤلفه‌های مهم راه‌آهن به شمار می‌رود چراکه بخشی از زندگی و زمان مردم در این ایستگاه‌ها می‌گذرد.

وی توسعه راه‌آهن را ازجمله اولویت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: با توجه به حمایت‌های گسترده دولت از حمل‌ونقل ریلی، برای توسعه راه‌آهن برنامه‌های متعدد و دنباله‌داری را برای اتصال به کشورهای همسایه و هم‌جوار خود در دست دارد.

بررسی سیستم بلیت‌فروشی در کارگروه‌ها

مارک گوییگن رئیس بخش مسافری UIC ، هم در این نشست، با تشکر از میزبانی ایران گفت: این نشست در راستای تعامل سازنده و راهبردی با نمایندگان راه‌آهن‌های عضو ازجمله راه‌آهن ایران است.

وی ادامه داد: در این نشست مدیران، کارشناسان به بحث و تبادل‌نظر پرداختند و نقطه نظرات و تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند.

همچنین کارلوس ونتورا مدیرکل توسعه همکاری تجاری ایستگاه‌های مسافری ابراز امیدواری کرد که توسعه خطوط ریلی در ایران به بهترین وجه انجام شود .

وی با تأکید بر اینکه موضوع سیستم بلیت‌فروشی در کارگروه‌ها به بحث گذاشته شود، افزود: موضوع خدمات‌رسانی، سازمان‌دهی و تشریح چارچوب‌های موفق در این جلسه مطرح و حاضران نقطه نظرات خود را برای بررسی در کنفرانس ارائه دادند.

گفتنی است هدف اصلی گروه جهانی مدیران ایستگاه‌های اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها، تبادل بهترین اقدامات بین کارشناسان، مجریان در سراسر جهان برای سازمان‌دهی رویدادها، راه‌اندازی مطالعات، استاندارد کردن موضوعات، بهره‌برداری یکسان در پیشنهاد راه‌اندازی پروژه‌های مربوط به ایستگاه‌ها است.

برچسب‌ها:

نظر شما