شناسهٔ خبر: 59629 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان بیان کرد:

شناسایی ۱۰۱۸ تخلف حریم راه‌ها در استان هرمزگان

میرداد میردادی معاون راهداری از شناسایی ۱۰۱۸ تخلف حریم راه‌ها در استان هرمزگان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان : میرداد میردادی از شناسایی ۱۰۱۸تخلف خبر داد و اظهار کرد : از این تعداد تخلف برای ۴۱۴ مورد صدور اخطاریه و پیگیری تخلفات انجام و ۶۰ مورد نیز تخریب و قلع قمع شده است.

معاون راهداری افزود:با توجه به تاکیدات مکرر و پیگیری‌های مستمر به منظور اجرای دقیق تبصره یک ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها مبنی بر حفظ حریم راه‌ها که خط قرمز راهداری نیز می باشد اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

میردادی حریم قانونی آزاده راه ها را ۶۰ متر ، بزرگراه‌ها ۳۸ متر ، راه‌های اصلی۲۲/۵ تا ۳۸ متر ، راه‌های فرعی۱۷/۵ تا ۲۲/۵ متر و حریم راه‌های روستایی را ۱۲/۵ متر عنوان کرد.

وی گفت:اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان برحسب وظیفه قانونی خود از هر گونه ساخت ساز غیر مجاز در حریم قانونی راهها و ۱۰۰متر شعاع حفاظتی آن جلوگیری کرده و با متخلفان برابر تبصره یک ماده شش قانونی ایمنی راه‌ها برخورد قانونی می‌کند.

در ادامه مهران رازمند رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های هرمزگان از متقاضیان خواست قبل از هر گونه ساخت ساز اعم از تجاری و مسکونی در حاشیه راه‌های اصلی،فرعی و روستایی جهت اخذ مجوز قانونی به ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مربوطه مراجعه کنند.

نظر شما