شناسهٔ خبر: 59664 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مطرح کرد:

اجرای طرح ایمنی موتورسواران و عابران پیاده در استان مرکزی

جاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از آغاز اجرای طرح ایمنی موتور سواران و عابران پیاده در ۴۰ روستای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی،علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: اجرای طرح افزایش ایمنی موتورسواران و عابران پیاده در استان با تحت پوشش قرار دادن ۴۰ روستا آغاز شده است.

وی اظهار کرد:  طرح افزایش ایمنی تردد عابران پیاده و راکبان موتور سیکلت بمنظور آشنایی موتورسواران با مقررات راهنمایی و رانندگی ، رعایت نکات ایمنی در هنگام موتورسواری، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح، ۴۰ روستای تحت پوشش در شهرستان‌های ساوه، شازند، تفرش ، اراک، خمین با توجه به تحلیل وضعیت موجود و شناسایی مکان‌های هدف انتخاب شده‌اند تا آموزش‌های مربوط به شیوه استفاده صحیح و ایمن از موتورسیکلت را در یک محیط شاد و صمیمی فرا بگیرند.

علی زندی فر تصریح کرد: آموزش‌های یاد شده شامل اجرای نمایش ، برنامه‌های طنز ، فرهنگی و مسابقات در یک فضای شاد است که علاوه بر راکبان موتورسیکلت خانواده‌های آنان هم به‌عنوان عابران پیاده می‌توانند در این محیط آموزشی حضور یابند.

در این راستا روز گذشته با حضور بخشدار، جانشین فرماندهی پلیس راه استان، فرماندهی انتظامی شهرستان ساوه، معاون حمل و نقل و رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه، و رئیس اداره ایمنی و ترافیک، اجرای طرح ایمنی موتورسواران در روستای قشلاق چلبلو از توابع شهرستان ساوه در مسیرهای فرعی محور ساوه – همدان برگزار و تعداد ۸۰ کلاه ایمنی به موتورسواران توزیع شد.

نظر شما