شناسهٔ خبر: 59752 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۶۵ درصدبزرگراه کریدور خلیج فارس اجرا شده است/ ساخت ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان بوشهر

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ۶۵ درصد طرح یک هزار و ۷۰۰ کیلومتری بزرگراه کریدور خلیج فارس اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از ایرنا، خیرالله خادمی روز پنجشنبه در بازدید از پروژه های راهسازی شهرستان دشتی استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: طرح بزرگراهی کریدور خلیج فارس همه نوار ساحلی جنوب کشور را در بر می گیرد. 

وی اظهارداشت: ۴۰۰ کیلومتر از طرح بزرگراهی کریدور خلیج فارس در استان بوشهر قرار دارد که تنها ساخت ۴۵ کیلومتر آن باقی مانده است. 

خادمی گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا از اولویت های وزرات راه و شهرسازی در سال جاری است. 

وی یادآورشد: بر این اساس پروژه‌های نیمه کاره در بخش راه و شهرسازی تا پایان امسال تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرند. 

خادمی در خصوص پروژه های راهسازی در دست اجرای شهرستان دشتی گفت: روند اجرای عملیات بهسازی قطعه نخست محور خورموج - لاور شرقی و دشت پلنگ با سرعت انجام می شود. 

خادمی با اشاره به اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی پروژه راهسازی خورموج - لاور شرقی و دشت پلنگ اضافه کرد: عملیات بهسازی قطعه نخست پروژه راهسازی خورموج - لاور شرقی و دشت پلنگ در دو عنوان پروژه اجرایی شده که بخش نخست آن ۲۰ درصد پیشرفت اعتباری و ۲۴ درصد پیشرفت سازه‌ای دارد. 

وی در خصوص قطعه دوم بهسازی محور خورموج - لاور شرقی و دشت پلنگ گفت: این قطعه با ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد که ۶۰ درصد آن پرداخت شده است. 

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص محور شنبه به ناصری در شهرستان دشتی افزود: این محور با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

وی در بازدید از محل اجرای خط راه‌آهن بوشهر- شیراز گفت: عملیات اجرایی این پروژه به زودی به صورت رسمی آغاز می شود. 

خادمی تصریح کرد: اجرای خط ریلی در استان بوشهر امری مهم و ضروری است و با اتصال ریل بنادر استان از لحاظ اقتصادی و معیشتی متحول می شود. 

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: بهره برداری از طرح های نیمه تمام در بخش راه ها زمینه استفاده بهتر از ظرفیت های منطقه را به دنبال دارد. 

سید کمال الدین شهریاری افزود: برای بهره برداری از طرح های در حال ساخت استان بوشهر در حوزه حمل و نقل بیش از یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است. 

وی یادآور شد: در زمان حاضر حدود ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان بوشهر ساخته شده است.

نظر شما