شناسهٔ خبر: 59782 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان خبر داد:

رفع تصرف بيش از ۴۰۰۰مترمربع از اراضی دولتی

رفع تصرف سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی بیان داشت: در۶ماهه نخست سالجاری بيش از ۴۰۰۰ مترمربع از ارضی دولتی رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان:محمود تیموری سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان در گفتگو با پایگاه خبری این اداره کل اظهار داشت : زمین‌های تصرف شده در شهرهای مختلف استان از جمله گنبد ، بندر گز،گمیشان و کردکوی بودند که توسط برخی افراد متخلف و سودجو تصرف شده بود و از طریق عوامل یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان رفع تصرف شد.

وی افزود: در همین راستا حدود ۱۸۵۰۰مترمربع نیز از زمین‌های دولتی كه اشخاص مختلف در شهرستان‌ها اقدام به تهیه سند و بهره‌برداری نموده بودند از طریق مراجع قانونی و اجرای حكم قطعی خلع ید و از متخلفین مطالبه اجرت المثل و در نهایت انتقال سند به نفع دولت شده است.

سرپرست معاونت املاك وحقوقی راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : هزار و هفتصد هکتار اراضی دولتی ،تحت حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان قرار دارد،كه برای توسعه همه جانبه شهرهای استان در آینده پیش بینی شده و در موقع لزوم به متولیان امر واگذارمی‌شود.

تیموری اظهار داشت در سال ۹۶ حدود ۸۰ هزارمترمربع از زمین‌های تحت اختیار به سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی جهت اجرای سیاست‌های توسعه شهری واگذار شده كه این رقم در شش ماهه نخست سالجاری به یكصد و سیزده هزارمتر مربع افزایش پیدا كرده است.

وی عملكرد یگان حفاظتی از اراضی دولتی را در استان گلستان خوب توصیف نمود و افزود:یگان حفاظت از اراضی اداره كل راه وشهرسازی استان گلستان از تیرماه سال ۹۶ با هدف حفاظت از اراضی دولتی و پیشگیری از زمین‌خواری ،تعرض و تصرف اراضی،با مساعدت مقامات قضایی و انتظامی شروع به کار کرده است، و در صورت مشاهده هرگونه تصرف و تعدی به اراضی دولتی تحت اختیارتوسط اشخاص حقیقی و حقوقی  این اداره كل از طریق قانونی برخورد خواهدنمود.

نظر شما