شناسهٔ خبر: 59787 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی سازمان بنادر:

نحوه اجرای "سند آمایش مراکز لجستیک کشور" در دست بررسی است/ تعیین بنادر بوشهر، امیرآباد و جاسک به عنوان دهکده لجستیک

خسرو سرایی مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بررسی نحوه اجرای "سند آمایش مراکز لجستیک کشور" ، گفت: این سند به عنوان یک سند بالادستی برای احداث مراکز لجستیکی کشور محسوب می‌شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، خسرو سرایی با اشاره به ابلاغ "سند آمایش مراکز لجستیک کشور"  توسط وزیر راه و شهرسازی به سازمان‌ها برای اجرایی سازی مراکز لجستیکی در کشور، افزود: سند آمایش مراکز لجستیک کشور، یک سند بالادستی برای احداث مراکز لجستیکی محسوب می‌شود و روش‌شناسی لازم برای شناسایی ۵۸ پهنه در سراسر کشور را برای مراکز لجستیکی ارایه می‌کند.

وی ادامه داد: به همین منظور جلسه تبیین سند آمایش مراکز لجستیک کشور در سازمان بنادر و دریانوردی و با حضور مشاور مدیرعامل این سازمان و مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل های حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و نیز مدیران کل بنادر استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و معاونین بنادر امیرآباد، سیستان و بلوچستان، روسای ادارات سازمان بنادر تشکیل شد.

سرایی، افزود: در ابتدای این جلسه مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به تشریح  "سند آمایش مراکز لجستیک کشور" پرداخت. پس از آن با توجه به اینکه در سند مذکور سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان مسول در ایجاد مراکز لجستیک در پهنه‌های بندری مشخص شده است، مدیرکل امور لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی سازمان بنادر و دریانوردی، آیین نامه ستاد مراکز لجستیک کشور را تشریح کرد و در ادامه به معرفی بنادر سه گانه شهید رجایی، امام خمینی(ره) و شهیدبهشتی  به عنوان مراکز لجستیکی و سه بندر بوشهر، امیر آباد، جاسک به عنوان دهکده لجستیک پرداخت.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه حاضران در جلسه به تببین و تشریح این سند پرداختند، اظهار کرد: چگونگی اجرایی سازی سند مذکور در سازمان بنادر و دریانوردی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و حاضران ضمن بحث و بررسی و بیان نقطه نظرات خود در خصوص مواردی که در سند باید تبیین شود، تفاوت نگرش‌های اجرایی را با ارائه طرح کردند.

نظر شما