شناسهٔ خبر: 59844 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌ها تشریح کرد:

اهم اقدامات راهداری و زیرساختی در محورهای منتهی به ۳ مرز مهران، شلمچه و چذابه

رضا اکبری مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌های در نشست خبری با اصحاب رسانه اهم اقدامات راهداری و زیرساختی در محورهای منتهی به ۳ مرز مهران، شلمچه و چذابه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رضا اکبری مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح اقدامات انجام در محورهای منتهی به مرزهای کشور جهت تردد زائران اربعین حسینی (ع) پرداخت و گفت: بحث ساماندهی و ایمن‌سازی راه‌های منتهی به مرزها به‌عنوان یک پروژه مشخص از سوی  دولت با اعتبارات مناسب تعاریف نشده است و در طول سنوات گذشته ما از پروژه‌های دیگر در کشور موفق شده‌ایم پروژه‌هایی را تعریف کرده و وضعیت راه‌های منتهی به مرزها را به شرایط مطلوب نزدیک کنیم.

وی افزود: محور ایلام-مهران به طول ۸۰ کیلومتر با تلاش بسیار زیاد ۴۰ کیلومتر آن به ۴ خطه تبدیل‌شده است و مابقی در دست احداث قرار دارد و بنا بر گفته‌های مهندسان مشاور و بخش‌های کارفرمایی پروژه تا پایان سال ۹۸ ۴۰ کیلومتر باقیمانده زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

اکبری ادامه داد: خط‌کشی به طول ۱۵۰۰ کیلومتر، تهیه و نصب تابلوهای اطلاعاتی به طول ۷۰۰ مترمربع، ۲۰۰۰ علائم انتظامی و اخطاری، ۴ کیلومتر نصب حفاظ بتنی نیوجرسی در طول محورهای منتهی به مرز مهران به همراه روکش اسفالت و لکه‌گیری محورها به طول ۷۱ کیلومتر،   ایمن‌سازی ۲۴۰ کیلومتر  از پرتگاه‌ها با اجرای خاک‌ریز و اصلاح شیب شیروانی به طول ۲۵۰ کیلومتر  انجام‌شده است.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه ایمنی گفت: روشنایی ۱۱ کیلومتر مسیر پایانه مرزی مهران و اقدام جهت روشنایی کمربندی شرقی مهران به طول ۹ کیلومتر تکمیل و تقاطع هم‌سطح در مسیر ایلام-مهران اجرا شده است.

وی با بیان اینکه « ۴۰ دستگاه پل کوچک و ۳۵ دستگاه دیگر تعمیر و بازسازی شده‌اند» اظهار داشت: ۲۰ دستگاه پل  حدفاصل صالح‌آباد در مسیر ایلام-مهران تعریض شدند و حفاظ گارد ریل راه‌های منتهی به مهران به طول ۶ کیلومتر اجرا شده  و ۱۵ کیلومتر در دست اقدام است.

اکبری افزود: ۱۰ کیلومتر اسفالت میکروسرفیسینگ و ۷۰ کیلومتر آسفالت در کل حوزه اجرا شد. همچنین روشنایی ۱.۵ کیلومتر در  مسیر مهدی‌آباد در دست اقدام است و تعداد ۱۴ چراغ چشمک‌زن در نقاط پر تصادف و تعمیرات و راه‌اندازی تعداد ۵۰ چراغ چشمک‌زن  در نقاط پر تصادف تهیه و نصب‌شده است.

مدیرکل دفتر نگهداری را‌ه‌ها با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه راه و شهرسازی استان گفت: ۱۲ کیلومتر از مسیر چهارخطه دهلران-اندیمشک، ۴۰ کیلومتر چهارخطه ایلام-مهران و ۱۰ کیلومتر چهارخطه ایلام-حمیل تکمیل شده است.

 وی با اشاره به اهم اقدامات انجام‌شده در محورهای منتهی به مرز شلمچه و چذابه در سال ۹۷ اظهار داشت: باند دوم محور اهواز-سوسنگرد-بستان-چزابه در مقاطع مختلف جمعاً به طول ۲۵ کیلومتر آماده آسفالت شده و به طول ۷۰۰ کیلومتر تهیه و نصب تابلو اطلاعاتی، انتظامی و اخطاری، نصب حفاظ بتنی نیوجرسی در محورهای منتهی به مرز خط‌کشی شده است.

اکبری گفت: علاوه بر روکش آسفالت و لکه‌گیری محورهای منتهی به مرزهای شلمچه  و چزابه، تقاطع‌ها آشکارسازی و تعمیر و بهسازی شده‌اند و در مسیرهای منتهی به شلمچه و چزابه به طول ۴ کیلومتر  نیوجرسی نصب‌شده‌اند.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: مسیر جدید دوخطه حدفاصل بار انداز شهرداری تا ابتدای پارکینگ و مواکب در محور چذابه به طول ۱۲ کیلومتر احداث شده است و  مسیر ۴ کیلومتری بستان-چذابه و کمربندی ۲ کیلومتری سوسنگرد از ۷ متر به ۲۲ متر تعریض شده است.

نظر شما