شناسهٔ خبر: 59869 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازى لارستان خبر داد:

احداث تونل جدبد در محور لار - بستك

پروژه محمدرضا باقرى فرد مديركل راه و شهرسازى لارستان از احداث تونل جديد در حوزه استحفاظى اين اداره كل و واقع در محور لار - بستك خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومى اداره كل راه و شهرسازى استان لارستان ، محمدرضا باقرى فرد مديركل راه و شهرسازى لارستان از احداث تونل جديد در حوزه استحفاظى اين اداره كل و واقع در محور لار - بستك خبر داد .

باقرى فرد اظهار داشت : باتوجه به تكميل فازهاى مختلف جهت دوبانده شدن محور لار - بستك و نيز استراتژيك بودن اين جاده از جهات مختلف و فرا منطقه‌اى بودن آنها هرگونه اقدام در حوزه حمل و نقل در اين محور  به خوبى مى تواند دسترسى لارستان را به بنادر آفتاب ، چارك ، لنگه و جزيره كيش را توسعه دهد و بدين شكل زمينه سازى تحولات تجارى ،خدماتى و فرهنگى را فراهم كند.

وى تصريح كرد : با همه‌ى اين تفاسير براى اهميت بخشى به اين محور تلاش‌هايى صورت گرفته و تاكنون علاوه بر ساخت قطعات باند دوم در چند فاز ، توانستيم موافقت ضمنى بر انجام مطالعات اصلاح و يا حذف گردنه پاسخند را از طريق احداث يك تونل ارائه كنيم كه در راستاى ارتقا ايمنى و حذف اين نقطه پرحادثه براى نهادهاى مربوطه اين اقدام قابل توجيه بود.

باقرى فرد ادامه داد : در حال حاضر عمليات اجرايى ٣دستگاه تونل در محورهاى لار-جهرم ،لار-بيرم و لامرد- خنج در حال اجراست كه اميدواريم تشريفات مناقصه و انتخاب پيمانكار و شروع عمليات اجرايى چهارمين تونل در حوزه استحفاظى لارستان پس از انجام مطالعات و تاييد نهايى را شاهد باشيم.

مدير كل راه و شهرسازى لارستان در پايان خاطر نشان كرد: در بخش نامگذارى از اين تونل مؤثر ،نام شهیده باختر بیگلری براى اين تونل در نظر گرفته شد كه اين بانوى مبارز به گفته بسیاری شجاعانه در کنار همسرش جنگید و نقش مهمی در قیام عشایر لر و نفر داشته است و در تير ماه ٤٣ در حمایت از نهضت امام خمینی(ره) بود که لارستان نخستین شهید زن انقلاب اسلامی را به این نهضت تقدیم كرد.

نظر شما