شناسهٔ خبر: 59894 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی؛

جلسه شورای فنی استان البرز برگزار شد/ تصویب نهایی تدقیق نقشه حریم‌های گسل شهر کرج

جلسه جلسه شورای فنی استان البرز با حضور مدیران استانی و هیات نمایندگی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی صبح امروز در محل استانداری البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی،  در این جلسه که با حضور مهندس ارتقايي معاون هماهنگي امور عمراني استانداري البرز، دكتر شكرچي‌زاده رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي، مهندس رضايي مديركل راه و شهرسازي استان البرز، دكتر عربشاهي رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان البرز و جمعی از مديران دستگاه‌ها و سازمان‌هاي تابعه استان البرز و  مديران و اعضاي هيئت علمي مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي برگزار شد، حاضران پیرامون طرح و تصويب نهايي تدقيق نقشه حريم‌هاي گسل شهر كرج به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دكتر عربشاهي رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان البرز در ابتدای این جلسه با خير مقدم به شرکت‌کنندگان بويژه رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي و هيئت همراه، موارد و رئوس مطالب جلسه شوراي فني استان را تشریح کرد.

دكتر بيت‌اللهي رئيس بخش زلزله‌شناسي مهندسی و خطرپذيري مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در ادامه، با ارائه فني در خصوص روند نهايي شدن تدقيق نقشه حريم گسل‌هاي شهر كرج به عنوان يكي از فعاليت‌هاي مهم و موثر يك سال گذشته حوزه پژوهشي ساختمان و ابنيه فني و بويژه بخش زلزله‌شناسي مهندسی و خطرپذيري مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي پرداخت.

وی با تاکید بر همکاری موثر و تنگاتنگ دفتر فني استانداري البرز، اداره كل راه و شهرسازي استان البرز، سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني استان البرز، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان البرز، شهرداري كرج و ديگر دستگاه‌هاي دست‌اندرکار استاني در تهیه و تدقيق نقشه حريم گسل‌هاي شهر كرج، از اقدامات و همکاری‌های فی‌مابین تشكر و قدرداني کرد.

در بخش دیگری از جلسه صبح امروز  شوراي فني استان البرز، دكتر شكرچي‌زاده رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي با اشاره به اهميت موضوع ارتقای تاب‌آوري شريان‌هاي حياتي شهرهاي كشور بويژه كلان شهر كرج به عنوان نزديكترين كلان شهر به پايتخت در راستاي مصوبات شوراي عالي معماري و شهرسازي و تاكيدات وزير راه و شهرسازي گفت: با توجه به تجربه تصويب حريم‌هاي گسل شهرهاي تهران، تبريز، كرمان و مشهد و همچنين ابلاغ آن از سوي شوراي عالي معماري و شهرسازي كشور، تصويب نقشه تدقيق حريم‌هاي گسل شهر كرج نیز بر اساس مطالعات انجام پذيرفته به عنوان یک ضرورت مطرح است و در همین رابطه استمرار تدقيق مضاعف اين مهم را به عنوان يك فعاليت موثر علمي و پژوهشي مستمر در مقاطع بعدي و در عرصه فني استان خواستاریم.

رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي با قدردانی از  مجموعه اقدامات صورت گرفتن در جهت دستیابی به این مهم، خواستار استمرار حمايت مديران استاني بويژه دكتر نجفي استاندار البرز و مهندس ارتقايي معاون هماهنگي امور عمراني استانداري البرز به عنوان متولي اصلي ارتقای تاب‌آوري شريان‌هاي حياتي شهر كرج در قالب اختصاص منابع مالي استاني و ظرفيت‌هاي علمي و بومي استان البرز شد.

ارائه فني وضعيت شبكه شتابنگاري در استان البرز و شهر كرج موضوعی بود که در این جلسه از سوی دكتر شاهوار عضو هيات علمي شبکه شتابنگاري مركز تحقيقات راه مسكن و شهرسازي ارائه شد.

وی بر اساس طرح توسعه شبكه شتابنگاري كشور، خواستار نصب ٥ دستگاه نسل جديد شتابگاري با حمايت و همكاري استانداري، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و اداره كل راه و شهرسازي استان البرز در اين زمينه شد.

در پايان جلسه امروز، مهندس ارتقايي معاون هماهنگي امور عمراني استانداري البرز نيز با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه‌های فني استان توسط سازمان‌هاي دست‌اندرکار استاني و بويژه مركز تحقيقات راه مسكن و شهرسازي در راستاي ارتقای تاب‌آوري شريان‌هاي حياتي شهر كرج و مشخصا در قالب تدقيق حريم گسل اين شهر، ضمن تصويب حريم گسل‌هاي شهر كرج، انعكاس رسمي آن را به مركز تحقيقات راه مسكن و شهرسازي و شوراي عالي معماري و شهرسازي در جهت ابلاغ عمومي در  اسرع وقت را اعلام و مورد تاکید قرار داد.

نظر شما