شناسهٔ خبر: 59959 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

قول مساعد رییس بانک مرکزی برای تسریع روند تخصیص ارز نیمایی به ایرلاین‌ها/ برنامه ریزی برای پرداخت بدهی ایرلاین‌ها به فرودگاه نجف

عابدزاده در جمع رییس سازمان هواپیمایی کشوری روند تخصیص ارز نیمایی به ایرلاین‌ها را کند دانست و گفت: در مذاکراتی که با بانک مرکزی داشتیم، رییس این نهاد برای رفع این مشکل قول مساعد داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه مراسم افتتاح ۲۷۰۰ میلیارد ریال پروژه در فرودگاه مهرآباد، در جمع خبرنگاران درباره تخصیص ارز نیمایی به ایرلاین‌ها گفت: تخصیص ارز نیمایی به ایرلاین‌ها تاکنون روند کندی داشته که در جریان جلسه‌ای با رئیس کل بانک مرکزی قرار بر این شد که این مشکل حل شود.

وی ادامه داد: طبق برآوردهای رسمی بین ۵۰ تا ۵۵ درصد از هزینه‌های ایرلاین‌ها به صورت ارزی است و با توجه به تحولات بازار ارز حمایت از آنها برای کاهش دادن رقم هزینه‌هایشان اهمیت زیادی دارد.

عابدزاده به تلاش‌های سازمان هواپیمایی کشوری اشاره کرد و گفت: سازمان هواپیمایی کشوری تلاش کرده با مذاکراتی که از سوی ایرلاین‌ها با بانک مرکزی انجام می‌دهد، تخصیص ارز نیمایی به آنها را ممکن کند تا بخشی از افزایش هزینه‌های آنها جبران شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به سازوکار نرخ گذاری بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی اشاره کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال حاضر برای پروازهای داخلی نرخ تعیین شده‌ای وجود دارد که از سوی تمام ایرلاین‌ها اجرایی شده است و از چند روز قبل نیز نرخ پروازهای خارجی بر اساس ارز نیمایی محاسبه شده و به فروش می‌رسد.

وی درباره آخرین وضعیت تسویه بدهی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به فرودگاه نجف نیز گفت: طبق برآوردها شرکت‌های ایرانی حدود ۱۶ میلیون دلار به فرودگاه نجف بدهی دارند که در این زمینه نیز مذاکرات لازم آغاز شده و امیدواریم با همراهی و همکاری بانک مرکزی و تخصیص ارز لازم شرایط برای تسویه این بدهی نیز فراهم شود.

عابدزاده در نهایت به آغاز به کار یک شرکت هواپیمایی جدید با محوریت فرودگاه ساری اشاره کرد و افزود: این شرکت تمام استانداردها و سرمایه مورد نیاز برای آغاز فعالیت را داراست.

وی ادامه داد: هرچند این ایرلاین در حال حاضر با دو هواپیما فعالیت می‌کند، اما ۵ هواپیمای پیش بینی شده در قانون برای آغاز فعالیت را در اختیار دارد.

نظر شما