شناسهٔ خبر: 60017 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

تقدير مه‎آبادی از عوامل راه‎اندازی اولين مرکز فرعی جستجو و نجات هوايی در زاهدان

رحمت‌اله مه‌آبادی رئيس هيأت مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايي ايران طی پيام‎های جداگانه‎ای از دست‎اندرکاران راه‎اندازی اولين مرکز فرعی جستجو و نجات هوايی در فرودگاه زاهدان تقدير و تشکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، حسن اعرابی‎مقدم مدیرکل، احمد ماهگلی معاون عملیات هوانوردی و احمد کیخا رئیس اداره مراقبت پرواز فرودگاه‎های استان سیستان و بلوچستان افرادی هستند که توسط رحمت اله مه آبادی مورد تقدیر قرار گرفته اند.

وی در متن پیام خود آورده است: مدیریت بهینه و کارآمد و همچنین غلبه بر بحران‎های ناشی از سوانح و حوادث هوایی به منظور صیانت از دستاوردهای هوانوردی مستلزم تأمین بسترهای سخت‎افزاری و نیروی انسانی مناسب، ارتقای فرآیندها و رویه‎های تخصصی، عملیاتی و علمی است.

مه آبادی افزوده است: اینک که با تلاش مستمر و عملکرد مطلوب ضمن تحکیم پیوندهای حوزه عملیاتی در آن اداره کل در جهت تعالی و اصلاح و بهبود زیرساخت‎های اولین مرکز فرعی جستجو و نجات هوایی را به طور مستقل راه‎اندازی و افتتاح کرده‎اید مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام می‎کنم.

گفتنی است؛ بر اساس الزامات بین‎المللی و ملی قوانین هوانوردی همه کشورها باید مراکزی را برای جستجو و نجات هوایی ایجاد کنند. به همین منظور در ایران یک مرکز اصلی جستجو و نجات هوایی در تهران ایجاد شده است و بر اساس تقسیم‎بندی جغرافیایی کشور ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، اصفهان، بندرعباس، بوشهر، زاهدان، کرمان، تبریز و کرمانشاه برای ایجاد مرکز فرعی انتخاب شده‎اند. در همین زمینه مرکز فرعی جستجو و نجات هوایی فرودگاه زاهدان به عنوان اولین مرکز روز ۱۱ مهر افتتاح شده است که انتظار می‎رود با فعالیت خود عمليات جستجو و امداد و نجات سوانح و حوادث هوايي در منطقه جنوب شرقي کشور را با سرعت بیشتری انجام دهد.

نظر شما