شناسهٔ خبر: 60018 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفتمین جلسه گردهمایی مشاوران امورزنان مطرح شد:

بررسی نقش زنان در ارتقا کیفیت زندگی شهری در بافت‌های هدف/ تأکید بر تسهیل نحوه بهره‌برداری زنان شاغل از امکانات

جلسه هفتمین جلسه گردهمایی مشاوران امورزنان وزارت راه و شهرسازی با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان در شرکت بازآفرینی شهری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی این نشست‌ها که به طور منظم در چهارشنبه پایانی هرماه در یکی از معاونت‌ها و دستگاه‌های تابعه برگزار می‌شود، به گزارش اقدامات انجام شده در خصوص مسایل زنان در هر یک از دستگاه‌ها و تبادل نظر درخصوص حل موضوعات اختصاص می یابد. گفت و گو و ارایه اطلاعات به منظور توان افزایی در حوزه زنان یکی دیگر از دستورکارهای موضوعی این جلسات است.

در این جلسه ابتدا منا عرفانیان سلیم، مشاور وزیر در حوزه زنان و خانواده و همچنین عضو هیات مدیره این شرکت توضیحاتی درخصوص معرفی شرکت بازآفرینی شهری و وظایف و ماموریت‌های آن ارایه شد.

در پایان این توضیحات به نقش و جایگاه زنان در ارتقا کیفیت زندگی شهری در بافت های هدف بازآفرینی شهری و اهمیت توجه به مسایل آنان به عنوان گروه آسیب پذیرتردر این محدوده ها اشاره شد.

در ادامه ضمن مرور اخبار ماه گذشته، گزارشی درباره وضعیت ورزش زنان در وزارت راه و شهرسازی توسط خانم ناهید صادق پیشه ، مشاور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در امور زنان و خانواده ارایه شد. در ادامه علاوه بر توضیحات تکمیلی توسط همکاران سایر بخش ها، مسایل موجود درخصوص نحوه اجرایی شدن این موضوع در بخش های مختلف مطرح شد.

دو نکته مهم به عنوان چالش عمومی ورزش بانوان در همه بخش ها، نحوه بهره برداری زنان شاغل از امکانات و تسهیلات ورزشی و ساعات درنظر گرفته شده برای این موضوع و همچنین خلاهای فرهنگی زنان در بها دادن به موضوع سلامت و نقش آن در سلامت خانواده است ، که بی شک برنامه ریزی کارآمد در هریک از دستگاه ها و ترویج اهمیت ورزش زنان را نمایان می سازد. همچنین پیشنهاد شد برای ارتقا وضعیت ورزشی زنان در وزارتخانه ، بررسی و برنامه ریزهایی برای برگزاری مسابقات سراسری ورزشی میان زنان بخش های مختلف  وزارت راه و شهرسازی در دستور کار این گروه قرار گیرد.

لازم به ذکر است که دستاورد ین جلسات در ۶ ماهه اول امسال ، تهیه گزارش هایی درخصوص وضعیت مهدکودک، ورزش و آموزش و نیز شرایط آماری اشتغال زنان و حضور آنان در سمت های مدیریتی است که به صورت همکاری مشترک توسط مشاوران امور زنان تهیه شده است و همراه با پیشنهادات کاربردی در هفته های آینده به مسیولین مرتبط ارایه خواهد شد./

نظر شما