شناسهٔ خبر: 6004 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

علی نورزاد مطرح كرد؛

تکمیل بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و رفع گلوگاه‌های ترافیکی از عوامل موثر در کاهش مسیرهای پرترافیک در نوروز

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی اقدامات شرکت ساخت و توسعه در احداث باندهای دوم، تعریض مسیرهای موجود، تکمیل بزرگراه ها و آزادراه ها و رفع گلوگاه های ترافیکی را از عوامل موثر در کاهش مسیر های پرترافیک در ایام نوروز بالاخص در مسیرهای منتهی به شمال کشور اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد ضمن اعلام این مطلب گفت: بهره برداری از پروژه های تونل و پل چالوس و تقاطع غیرهم سطح اتصالی کمربندی نوشهر-چالوس، بخشی از قسمت اول ۱۱ کیلومتر باقیمانده از آزادراه رودبار-منجیل ، سه راهی پونل در بزرگراه تالش، قطعه یک کنارگذر بندر انزلی، تقاطع غیرهم سطح آقاسید شریف در محور فومن-شفت-سراوان، محدوده بلبل خان و پنجاب در محور هراز و بخش هایی از محور فیروزکوه-قائم شهر از جمله پروژه هایی بود که در آستانه سال جدید و برای تسهیل سفرهای نوروزی به بهره برداری رسید.

وی افزود: با بهره برداری از تونل و پل چالوس و تقاطع غیرهم سطح اتصالی کمربندی نوشهر-چالوس ترافیک شرق به غرب بزرگراه کناره در قسمت کمربندی نوشهر-چالوس از طریق تونل و نیز ترافیک عبوری به سمت مرزن آباد از طریق رمپ های مجاور جابه جا شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه بهره برداری از بخش هایی از محور فیروزکوه-قائم شهر در بخش گدوک-پل سفید در محدوده گلوگاهی ترافیکی ورسک و اوریم و در بخش هایی از محدوده پل سفید- قائم شهر در تپه سر را سبب روانی ترافیک در این محور منتهی به شمال کشور دانست و گفت: در ایام نوروز در این مسیر که تمامی آن به غیر از حدود ۱۰  کیلومتر چهار بانده شده است، برخلاف سال گذشته شاهد ترافیک های سنگین و معطلی مسافران در راه نبودیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی زیرعبور رفتن بخشی از آزادراه منجیل-رودبار را سبب رفع گره ترافیکی آزادراه قزوین-رشت بیان و اضافه کرد: بخشی از قسمت اول ۱۱ کیلومتر باقیمانده از آزادراه رودبار-منجیل برای مسافران نوروزی زیرعبور قرار گرفت که نقش کنارگذر را برای آزادراه قزوین-رشت ایفا و مشکل منجیل و گره ترافیکی آن را تا حدودی رفع کرد.

نورزاد ادامه داد: در محور کنار شمال محدوده آستارا-رضوانشهر و سه راهی پونل که گره ترافیکی این محور به حساب می آمد، بخش هایی پیش از آغاز سفرهای نوروزی زیرعبور قرار گرفت که نقش قابل توجهی در کاهش ترافیک در این مسیر داشت.

وی همچنین از بهره برداری از قسمتی از باند اول قطعه اول کنارگذر انزلی به طول ۷ کیلومتر خبر داد که روانی عبور و مرور در این بخش را سبب شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: در محور هراز نیز در محدوده بلبل خان و پنجاب بخش هایی زیرعبور قرار گرفت که سفر در این مسیر پرتردد را بسیار تسهیل کرد.

نورزاد در پایان اقدامات شرکت ساخت و توسعه در تکمیل راه های منتهی به شمال کشور را یکی از عوامل موثر درکاهش ترافیک و بالتبع تصادفات در ایام نوروز را در این مسیرها عنوان کرد و گفت: به اذعان آمارهای راهنمایی و رانندگی میزان تصادفات در مسیرهای پرتردد شمال کشور کاهش پیدا کرده و دو مولفه سرعت و ایمنی در سفرهای مسافران نوروزی به این مناطق وارد شد./

نظر شما