شناسهٔ خبر: 60290 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

درخشش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پانزدهمین جشنواره برترین‌های روابط‌عمومی كشور

ساختمان سازمان راهداری روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و روابط‌عمومی شش اداره‌كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها در پانزدهمین جشنواره برترین‌های روابط‌عمومی، موفق به كسب رتبه برتر در سطح ملی و استانی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، همزمان با چهاردهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی كه با مشاركت دستگاه‌های اجرایی و حضور بیش از ۴۰۰ نفر از دست‌اندركاران روابط‌عمومی برگزار شد، پانزدهمین جشنواره برترین‌های روابط‌عمومی ایران به‌منظور ارائه دستاوردها و توانمندی‌های روابط عمومی‌ها و كمك به اعتلای روابط‌عمومی در كشور برگزار و از ۵۰ برگزیده روابط‌عمومی كشور تقدیر شد كه از آثار ارسالی در بخش‌های مختلف به دبیرخانه سمپوزیوم بر اساس ارزیابی‌های هیئت‌داوران، روابط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بخش ملی در زمینه «اطلاع‌رسانی» موفق به كسب رتبه برتر و تندیس گردید.

بر اساس این گزارش، مجموعه روابط‌عمومی سازمان و استان‌ها در جشنواره مذكور بیشترین میزان كسب رتبه برتر را در میان روابط عمومی‌های كشور داشتند كه روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان در بخش خلاقیت و نوآوری و همچنین تكریم ارباب‌رجوع، استان خراسان‌شمالی در بخش ارتباطات رسانه‌ای، استان خوزستان در بخش خلاقیت و نوآوری، استان لرستان در  بخش تكریم ارباب‌رجوع، استان یزد در بخش مهندسی فرهنگی و توسعه فرهنگ خاص و استان خراسان‌رضوی در بخش پژوهش ارتباطی حائز رتبه برتر شدند.  

این گزاش حاكی است، در مراسم افتتاحیه چهاردهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی، مسعود پزشکیان نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی در سخنانی با تأکید بر لزوم توسعه جهان‌بینی‌ها از سوی مسئولان حوزه روابط‌عمومی در کشور و پرهیز از خودنگری و نگاه به جهان‌نگری، گفت: روابط‌عمومی‌ها هر مقدار از پیرامون خود را ببینند، به همان میزان می‌توانند روی آن تأثیر بگذارند، این پیرامون می‌تواند از خود تا جهان متفاوت باشد.

وی با اشاره به راهکارهای مختلفی که برای تبلیغات در جوامع مطرح است، تبلیغ صرف و یا تولید انبوه را در جهت راضی نگه داشتن مخاطبان امروزی ناکافی دانست و با تأکید بر لزوم توجه مسئولان حوزه روابط‌عمومی به موضوع مشتری‌مداری گفت: امروز روابط‌عمومی‌ها باید با نگاه ویژه به مشتریان، تمام نیازهای ذهنی و روانی آنها را برطرف کنند. این مسئله چنانچه با نگاهی جهانی جلو برود، یقینا تأثیر بیشتری خواهد داشت.

همچنین در این مراسم سفیدی دبیركل این سمپوزیوم ضمن گرامیداشت یاد مرحوم میرزابابا مطهری‌نژاد از پیشکسوتان روابط‌عمومی ایران و با اشاره به لزوم برقراری ارتباط موثر میان مسئولان و افکار عمومی از طریق روابط‌عمومی‌ها و همچنین رسانه‌ها در برهه حساس کنونی گفتکشور ما در مقطع دشواری قرار گرفته و این می‌طلبد که فعالان حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی به صورتی باورانه‌تر و نظام مندتر افکار عمومی را که آماج یک جنگ رسانه‌ای شدید قرار گرفته است، آگاه کنند.

دبیرکل چهاردهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی ایران با اشاره به سیر تضعیف روابط‌عمومی‌ها در کشور از بیش از یک دهه قبل و به خصوص از سال ۱۳۸۴ یادآور شد: ما به مدیران متخصص و توانمند در حوزه روابط‌عمومی‌ها نیاز داریم؛ کسانی که به واقع از پسِ این کار برآیند.

سفیدی بر لزوم تلاش دولت در جهت  اعمال تصمیمات جدی در این زمینه تأكید كرد و افزود: آنچه موجب شگفتی است این است که چرا به‌رغم تصدیق برخی دولتمردان درخصوص ذات اطلاع‌رسانی در کشور، اراده‌ای برای حل این مشکل مشاهده نمی‌شود؟

وی با اشاره به اهمیت تخصصی شدن کار روابط‌عمومی‌ها در عین توسعه بخشی به آن در دوره کنونی که شاهد تحولات فزاینده در حوزه اطلاع‌رسانی به ویژه در فضای مجازی هستیم، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی بهنگام و آگاه‌سازی افکار عمومی نسبت به مشکلات و واقعیات موجود و در انداختن طرح های کارشناسان برای حل این مشکلات، از ضروریات فعالیت روابط‌عمومی‌ها است.

سفیدی با اشاره به اینکه در آستانه ورود به تحولاتی اساسی در حوزه اطلاع‌رسانی در جهان هستیم، هشدار داد اگر روابط‌عمومی‌ها در کشور برای این دوران آماده نباشند و خودشان را از لحاظ دانشی به روزرسازی نکنند، یقینا میدان را به هجمه‌های روانی علیه جامعه می‌بازند و نمی‌توانند تأثیری در اقناع‌سازی افکار عمومی بگذارند.

لازم به ذكر است، چهاردهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی با موضوع روابط‌عمومی آینده و فضای مجازی و با حضور دكتر جكلین پورسل عضو هیئت‌مدیره انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی از كشور ایرلند، اساتید، متخصصان، مدیران و كارشناسان روابط‌عمومی كشور در محل كتابخانه ملی در تهران برگزار شد.