شناسهٔ خبر: 60331 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راهداری همدان برگزار شد؛

نشست دبیران اقامه نماز شورای حمل و نقل

جلسه نشست دبیران اقامه نماز شورای حمل و نقل استان در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در این نشست با تأکید بر تفاهم نامه بومی سازی برنامه های نماز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و ستاد اقامه نماز در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز، اظهار داشت: این تفاهم نامه به منظور عملیاتی شدن پیام های مقام معظم رهبری به اجلاس هاس سراسری نماز و تأکید معظم له بر مسئولیت همگانی در قبال اقامه نماز و تأثیر نماز بر سلامت معنوی جامعه منعقد شده است.

مصطفی پناهنده افزود: این تفاهم نامه همچنین در اجرایی کردن مفاد آیین نامه ترویج فرهنگ نماز مصوب هیات وزیران و استقرار اثربخش نظام جامع برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز پس از جلسات مشترک تخصصی و کارشناسی بین مسئولان این اداره کل و ستاد اقامه نماز استان همدان انجام شده است.

وی، تدوین، تصویب و ابلاغ سند برنامه راهبردی اقامه نماز دستگاه مربوطه، تشکیل جلسات شورای اقامه نماز و برگزاری منظم جلسات مطابق با شیوه نامه مربوطه، تشکیل شورا و برگزاری جلسات شورای اقامه نماز در شهرستان های ملایر، نهاوند و تویسرکان، تعمیر و بهسازی نمازخانه های موجود در ادارات استان و راهدارخانه ها، نظارت بر ساخت نمازخانه هایی که در مجتمع های خدماتی رفاهی در سال ۹۶به بهره‌برداری رسیده‌اند، تعمیر و تجهیز نمازخانه های واحدهای تابعه، بازدید و سرکشی از نمازخانه های زیرمجموعه شامل ادارات شهرستان ها، مجتمع های خدماتی رفاهی و شناسایی و رفع کمبودهای احتمالی، ایجاد و بروزرسانی بانک اطلاعات نمازخانه های زیرمجموعه شامل ادارات و اماکن دارای نمازخانه و برگزاری دوره های آموزشی مجازی و حضوری نماز ویژه مسئولان شرکت های حمل و نقل و همکاران با رویکرد شیوه های دعوت به نماز و تبیین معارف نماز را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار این دو نهاد عنوان کرد.

وی در ادامه این نشست همچنین پیرامون آمادگی و تجهیز مساجد و نمازخانه های مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی استان به منظور خدمات رسانی مطلوب و شایسته به زائران اربعین حسینی مطالبی را مطرح کرد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان نیز در این نشست با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین حسینی حرکتی کاملا دینی دارد، اظهار داشت: این حرکت عظیم و حماسی به معنای واقعی و ذاتی مذهبی و دینی است.

حجت الاسلام سیدمرتضی حسنی حلم افزود: این حرکت نه حرکتی سیاحتی و گردشگری و نه حرکتی اقتصادی و سیاسی است، بلکه با عبودیت به معنای واقعی آمیخته شده است و تنها دین باوران آن را درک می کنند.

وی ادامه داد: در این ایام، نماز جایگاه خاصی دارد و در این بین ما وظیفه داریم آنچه در توان است برای ارائه خدمات بهتر در زمینه تجهیز، ساماندهی و در اختیار دادن نمازخانه ها برای زوار اربعین انجام دهیم.

حسنی حلم یادآور شد: دستگاه های حمل و نقل در این ایام وظیفه خطیری دارند و یکی از این ادارات مهم راهداری و حمل و نقل جاده ای است که می تواند در بحث تبلیغات فرهنگی و حمل و نقل رانندگان و مسافران نقش موثری داشته باشند.