شناسهٔ خبر: 60355 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان مطرح کرد:

نظم دادن به امور حرفه‌ای و کنترل ساختمان از اهداف اصلی تشکیل نظام مهندسی

جلسه سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد :هدف اصلی تشکیل نظام مهندسی ، نظم دادن به امور حرفه ای و کنترل ساختمان از مسیر جلب مشارکت مهندسان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، حسن ربانی ارشد ضمن تقدیر از هیات مدیره دوره هفتم ، تبریک به هیات مدیره دوره هشتم و تشکر از هیات اجرایی و نظارت عنوان کرد: نظام مهندسی باید بستری را محیا کند تا مقررات ملی ساختمان بهتر از این اجرا شود و کیفیت ساختمان بالا رود.

وی ادامه داد :اگر کیفیت ساختمان با اجرای مقررات ملی ساختمان ارتقاء پیدا کند از سرمایه های ملی صیانت می شود که این همان اقتصاد مقاومتی است.وی افزود: اگر همراهی و مشارکت مهندسان به خصوص مهندسان جوان نباشد ماموریت اصلی آسیب خواهد دید.

ربانی ارشد با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری می فرماید:جوانان نیروهای محرکه جامعه هستند، اظهار کرد: از آنجایی که جوانان جامعه ما در عرصه های مختلف شایستگی‌های خود را به خوبی نشان داده اند باید برای بالارفتن کارآمدی سازمان، جوانان را وارد کار کنیم.

وی یادآور شد: از هیات مدیره جدید انتظار داریم جهت پیشبرد اهداف خود ضمن حفظ استقلال حرفه ای و استقلال فکری ، با دیگر دستگاه‌های اجرایی به خصوص راه و شهرسازی به عنوان ناظر عالیه بر کیفیت ساخت و ساز تعامل خوبی داشته باشند .

وی از انتخاب دو تن از بانوان در هیات مدیره اظهار خرسندی نموده و گفت: در هر سازمانی که بانوان نقش مدیریتی داشته اند نظم و انضباط در امور آنجا حاکم شده است و استفاده از تفکرهای متفاوت باعث پویایی سازمان می شود.

معاون امور عمرانی استانداری نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از هیات اجرایی و نظارتی در برپایی هشتمین دوره انتخابات هایت مدیره سازمان نظام مهندسی عنوان کرد: این انتخابات بزرگترین تشکل تخصصی و مهندسی در سطح استان و کشور است و مصداق کامل بخش خصوصی با رای ذینفعان است.

عراقی ادامه داد: ما به خرد جمعی احترام می گذاریم و در هر چیزی که در نظام مهندسی تصمیم گیری شود کم ترین تغییر را خواهیم داد.

وی افزود: خوشحالیم که در هیات مدیره جدید از بانوان و شهرستان‌ها نیز حضور دارند چرا که هر چه جامعه آماری ما متفاوت تر باشد به اهداف خود نزدیک تر می شویم.
گفتنی است در پاین این جلسه از اعضای هیات اجرایی تقدیر و احکام هیات مدیره جدید با امضاء وزیر راه و شهرسازی تقدیم آنها شد.