شناسهٔ خبر: 60463 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

امیر امینی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد:

جایگاه ویژه تامین مسکن اقشار آسیب‌پذیر و راه روستایی مناطق محروم در برنامه مهندس اسلامی

امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: تاکید برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بر تولید مسکن با اولویت اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد، احیا بافت‌های فرسوده و احداث راه‌های روستایی با اولویت مناطق محروم است.

امیر امینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های محمد اسلامی وزیر پیشنهادی راه ‌و شهرسازی اظهار داشت: بازمهندسی  و تغییر ساختار با هدف سرعت بخشیدن به حوزه اجرا، چابک سازی و چالاک سازی بخش، تاب‌آوری حمل‌ونقل در شرایط تحریم در اولویت برنامه‌های مهندس اسلامی قرار دارد.

وی افزود: ذیل این موارد، مهندس اسلامی بر تولید مسکن با اولویت اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد و احیا بافت‌های فرسوده به‌وسیله تحرک بخشیدن به صنعت ساختمان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشوق‌های دولتی تأکید کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع با بیان اینکه « یکی از رویکردهای وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی سرعت بخشیدن به احداث راه‌های روستایی، تعادل بخشی به تخصیص اعتبارات در این حوزه است» گفت: مهندس اسلامی در نظر دارد احداث راه‌های روستایی مناطق محروم با هدف دستیابی آن‌ها به شاخص‌های متوسط کشوری در اولویت قرار گیرد.

امینی افزایش ایمنی در حمل‌ونقل جاده‌ای و کاهش سوانح رانندگی را دیگر رئوس برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی خواند و گفت: با نگاهی به برنامه ایشان امید است به دستاوردهای مهمی در کاهش سوانح و ارتقا ایمنی راه‌ها دست یابیم.

وی با توجه به نیاز برنامه‌‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در حوزه مسکن و حمل‌ونقل به منابع مالی تصریح کرد: مهندس اسلامی تفکر و اندیشه‌های نوینی در خصوص شیوه‌های تأمین مالی با رویکرد، ارائه مشوق‌های دولتی برای حضور پررنگ بخش خصوصی  به‌ویژه در گروه‌های دارای توجیه اقتصادی دارد و معتقد است؛ وظیفه دولت اجرای پروژه‌هایی با توجیه محرومیت‌زدایی و رویکرد اجتماعی است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: برنامه مهندس اسلامی در راستای اسناد بالادستی ، قانون اساسی و برنامه پنج‌ساله ششم توسعه است که تمامی ابعاد شرایط فعلی کشور از وضعیت اقتصادی تا تحریم‌های ناجوانمردانه امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در برنامه ایشان دیده شده است.

امینی با اشاره به تسلط وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به حوزه‌های مسکن، حمل‌ونقل و شهرسازی بیان داشت: مهندس اسلامی از دیرباز در حوزه راه و ساختمان و شهرسازی حضور فعال داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به حضور فعال در ، کمیسیون زیربنایی دولت، شورایعالی معماری و شهرسازی، شورایعالی هواپیمایی کشوری، شورایعالی دریانوردی اشاره کرد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به دلیل داشتن تجربه مدیریت در صنایع دفاعی با صنایع کشتی‌سازی، هواپیماسازی، زیرساخت‌های ریلی آشنایی کامل دارد و طی حضور ایشان در سمت استانداری مازندران شاهد تحرک و تحول در حوزه کسب‌وکار و اشتغال بوده‌ایم که نشان‌دهنده اهتمام و پشتکار مهندس اسلامی در اجرای مأموریت‌ها و برنامه‌ها است.

نظر شما