شناسهٔ خبر: 60483 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

موفقیتی دیگر توسط مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام خمینی(ره) صورت گرفت؛

نجات جان سه صیاد خوزستانی در آب های خورم

بندر بر اثر اقدام سریع مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام خمینی(ره) (MRCC) ، سه نفر صیاد در آب های خور موسی از خطر غرق شدگی نجات یافتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی استان خوزستان ، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: سه صیاد خوزستانی به وسیله یک فروند قایق پس از عزیمت به دریا از مبدأبندرماهشهر بامداد مورخ پنجم آبان ماه سال جاری، گرفتار طوفان دریایی و  وزش باد شدید با شدت ۳۵گره دریایی می شوند.

امین موسی پور در ادامه افزود: این شناور که فاقد تجهیزات مخابراتی دریایی بود وامکان مخابره و ارسال پیام درخواست کمک نداشت بر اثر واژگونی قایق سرنشینان آن در آب افتاده و  براثر کشش آب جزر به سمت بندر امام خمینی(ره) حرکت نموده و پس مشاهده آنان توسط خدمه لایروب هویزه موضوع به مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام خمینی(ره)مخابره می شود.

معاون امور دریایی تصریح کرد: پس از دریافت پیام کمک، نسبت به گسیل شناورهای جستجو و نجات و تقسیم منطقه برای بررسی و جستجوی دقیق تر اقدام شد و سرانجام با همکاری دیگر شناورهای خدماتی، سه نفر صیاد مضطر توسط شناورهای ناجی ۷ و هادی ۷ پیدا و به خشکی منتقل می‌شوند.

وی خاطرنشان ساخت: باتوجه به آغاز فصل پاییز و شروع توفان های لحظه ای، این دومین اقدام به هنگام و موفقیت آمیز  مرکز جستجو نجات دریایی بندرامام خمینی(ره) برای نجات دریانوردان از خطر غرق شدگی  طی دو هفته ی اخیر به شمار می‌آید.

 

نظر شما