شناسهٔ خبر: 60510 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:

تردد بیش از ۱۱میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان زنجان

عبدالحسین علی اکبری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به كنترل تردد وسايل نقليه با ۷۴ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بين شهری استان، در مهر­ماه سال جاری تعداد ۱۱.۹۹۶.۷۴۰ تردد وسيله نقليه در ۳۷ مقطع از محورهای مواصلاتی ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری زنجان، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به كنترل تردد وسايل نقليه با ۷۴ دستگاه ترددشمار برخط در محورهاي بين شهری استان، در مهر­ماه سال جاری تعداد ۱۱.۹۹۶.۷۴۰ تردد وسيله نقليه در ۳۷ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای تردد شمار برخط فعال استان زنجان (۷۴ مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

عبدالحسین علی‌اکبری با اعلام اینکه در این مدت تعداد ترددها در جاده‌­های کشور حدود ۵۴۳ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه ۱۷ ام کشور را داراست، افزود : بیشترین تردد در آزادراه زنجان – قزوین با۴۹۸.۶۹۷ تردد و کمترین تردد در محور تکاب- دندی با ۱۶.۹۹۹ جابجایی ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان ساخت: ۲۱ درصد از كل تردد وسايل نقليه به وسايل نقليه سنگين اختصاص داشته است (با ۲.۵۵۶.۰۸۱ وسيله نقليه سنگين). در حالی که میانگین کشوری ۱۴% بود و استان زنجان در رتبه ۶ ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌­ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه­هاي استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می­شود جمعا ۶.۱۷۰.۱۹۶ تردد است که حدود۵۱% از کل تردد در محورهای استان مي‌باشد.

علی اکبری با اشاره به اینکه ميانگين سرعت متوسط در كل محورهاي استان در مهرماه برابر با ۷۸ كيلومتر بر ساعت بوده است، گفت : ميانگين سرعت متوسط در كل محورهاي استان برابر با ۷۸ كيلومتر بر ساعت بوده است. محورهاي آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریزبا سرعت متوسط ۹۸و۹۳ كيلومتر بر ساعت داراي بيشترين سرعت متوسط در محورهای مواصلاتی استان بوده‌­اند. محورهای دندی - زنجان و زنجان – خرمدره با سرعت متوسط ۵۳ و ۵۵  كيلومتر بر ساعت کمترین سرعت متوسط را داشته‌­اند.  

به گفته مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان از کل ترددهای صورت گرفته در جاده‌­های استان در مهر ماه گذشته از دیدگاه آماری ۳% با تخلف سرعت غیرمجاز، ۱% سبقت غیرمجاز و ۱۰% با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است.

 ساعت اوج ترافيك در مجموع محورهای استان بين ساعات ۱۷ الي ۱۹ است و اوج تخلف سرعت غيرمجاز نيز در ساعات بعد از نیمه شب تا ۵ صبح اتفاق می افتد و كنترل موثر محورهای مواصلاتی در ساعات اوج ترافيك و ساعات اوج تخلف در محورها سبب كاهش ريسك وقوع تصادفات در محورهاي مواصلاتی خواهد‌ شد./

نظر شما