شناسهٔ خبر: 60522 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان خبر داد:

استقرار ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در مرز شلمچه و چذابه

اتوبوس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از استقرار ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در مرز شلمچه و چذابه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان غلامعباس بهرامی نیا گفت: به منظور انتقال زائران از سفر کربلا به استان های سراسر کشور ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در مرزهای چذابه و شلمچه مستقر شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار داشت: پیش بینی می شود موج بازگشت زائران از روز دوشنبه شدت گیرد لذا تمهیدات لازم برای خدمات رسانی جا به جایی زائران در ۲ مرز شلمچه و چذابه دیده شده است.

وی با اشاره به استقرار دفاتر شرکت های حمل و نقل مسافری فعال خوزستان در مرز های چذابه و شلمچه بیان کرد: همکاری استان‌های معین و شرکت‌های مسافربری با تمام ظرفیت در مرزهای چذابه و شلمچه تردد برای زائران اربعین حسینی را روان تر کرده و در حال حاضر ۱۲ شرکت در مرز چذابه و هشت شرکت در مرز شلمچه برای جا به جایی مسافران مستقر هستند.

غلامعباس بهرامی نیا با ذکر اینکه روند بازگشت و انتقال زائران از ۲ مرز شلمچه و چذابه به صورت روان در حال انجام است ادامه داد : همچنین گشت های راهداری در ۲ مسیر چذابه و شلمچه به صورت شبانه روز در حال گشت زنی هستند تا در صورت نیاز خدمات خودرویی به زائران ارائه کنند.

وی اظهار داشت : از ابتدای ماه صفر تاکنون ۹۳۳ هزار و ۶۱۳ زائر ایرانی و خارجی از مرزهای چذابه و شلمچه به کربلا و عتبات عالیات ترددکردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان شمار تردد زائران ایرانی از مرز چذابه را ۲۵۵هزار و ۵۰۱ نفر بیان کرد و گفت: ۶ هزار و ۲۵۰ تبعه خارجی نیز از مرز چذابه در این مدت به صورت رفت و برگشت تردد داشتند.

وی اظهار داشت: در این مدت ۵۸۰ هزار ایرانی و ۹۹ هزار تبعه خارجی نیز برای زیارت کربلا از مرز شلمچه تردد کرده اند.

بهرامی نیا زائران برگشته از عراق از مرز شلمچه را ۹۶ هزار و ۷۸ زائر ایرانی و۱۰ هزار و ۸۰۵ تبعه خارجی اعلام کرد و گفت: ۳۷ هزار و ۲۱۷ زائر ایرانی و ۲هزار و ۵۴۴ تبعه خارجی از مرز چذابه به کشور  بازگشتند.

مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر و ۲۵ کیلومتری شهر بصره عراق قرار دارد. شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه اربعین حسینی در استان خوزستان هستند.

اربعین پارسال ۶۵۰ هزار زائر ایرانی و بیش از ۱۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف جهان از مرز شلمچه راهی کربلای معلی شدند.

نظر شما