شناسهٔ خبر: 60564 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:

ادامه تردد آرام زائران اربعين حسينی /استقرار ۳۰ اكيپ راهداری با آماده‌باش شبانه‌روزی

راهپیمایی اربعین معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با وجود شرايط سخت جوی ، پاكسازی محورها در كمترين زمان ممكن انجام شده است و جريان پياده‌روی زائران حسينی به آرامی تداوم دارد و ۳۰ اكيپ راهداری با آماده‌باش كامل و ارايه خدمات شبانه‌روزی در محورهای منتهی به مرز مهران، راه را بر زائران هموار ساخته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط‌ عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ،حيدر مطاعي معاون راهداري اين سازمان گفت: با وجود استقبال بالاي زائران اربعين حسيني از پايانه مرزي مهران و حجم بالاي تردد زائران از اين پايانه مرزي و همزمان شدن پياده‌روي عظيم اربعين حسيني امسال با بارش‌هاي نسبتا شديد پاييزي در استان ايلام، ۳۰ اكيپ راهداري با آماده‌باش كامل و ارايه خدمات شبانه‌روزي در محورهاي منتهي به مرز مهران، راه را بر زائران هموار ساخته‌اند.

وی افزود: با آماده‌باش كامل اين اكيپ‌هاي راهداري به صورت ثابت و سيار مشتمل بر ۲۵۰ راهدار و با استفاده از ۲۱۷ دستگاه ماشين‌آلات سنگين، نيمه‌سنگين و سبك راهداري طي روزهاي گذشته نسبت به انجام عمليات راهداري و ريزش‌برداري در  محورهاي منتهي به مرز مهران اقدام شده است  به طوري كه با وجود شرايط سخت جوي  ، پاكسازي محورها در كمترين زمان ممكن انجام شده است  و جريان پياده‌روي زائران حسيني به آرامي تداوم دارد.

 مطاعي خاطر نشان كرد : اكيپ هاي راهداري مستقر در محورهاي مواصلاتي منتهي به مرز مهران در قالب سه شيفت كاري به صورت شبانه روزي نسبت به ريزش برداري و پاكسازي محورها اقدام كرده اند . اين در حالي است كه علاوه بر آماده باش راهداران اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان ايلام ، راهداران ادارات كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان هاي همدان ، لرستان و كرمانشاه نيز به صورت معين، به ارايه خدمات به زايران پرداختند.

وی گفت : در استان خوزستان كليه عوامل راهداري در آماده‌باش كامل بوده و در قالب ۱۵ اكيپ ثابت و سيار ، محورهاي شرياني مورد تردد زايران حسيني  را به صورت سه شيقت كاري با حضور ۲۱۰ نفر تحت پوشش قرار داده اند و با استفاده از ۱۸۰ دستگه ماشين آلات سنگين ، نيمه سنگين و سبك راهداري به انجام پاكسازي محورهاي منتهي به مرزهاي شلمچه و چذابه اقدام كرده اند .

معاون راهداري سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي همچنين اظهار داشت : در انجام عمليات پاكسازي محورهاي ياد شده در استان خوزستان علاوه بر راهداران اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان خوزستان ، ادارات كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان هاي همدان ، لرستان و كرمانشاه نيز به صورت معين ، به ارايه خدمات به زايران پرداختند./

نظر شما