شناسهٔ خبر: 6059 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

وضعیت آب‌وهوای استان‌های کشور در دو روز آینده/ پیش‌بینی بارش باران در اکثر استان‌ها

بارش برف در جاده هراز سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای وضعیت آب‌وهوای کشور را در روزهای آینده پیشبینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس اطلاعیه امروز پنجشنبه بیستم فروردین ماه سازمان هواشناسی و بنا بر تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی روز جمعه با ورود یک سامانه بارشی به کشور در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شروع می‌شود.

همچنین در این روز در جنوب غرب کشور پدیده گرد و خاک نیز پیش بینی می‌شود. این سامانه روز شنبه در نیمه غربی کشور تقویت شده و گستره بارش‌ها به دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی و بخش‌هایی از شمال شرق کشور نیز کشیده می‌شود.

همچنین روز شنبه با  نفوذ جریان‌های شمالی، ضمن کاهش قابل توجه دما در نوار شمالی کشور، بارش‌ها در سواحل دریای خزر تشدید می‌شود و دریای خزر مواج خواهد شد. بر این اساس وضع هوای کشور طی روزهای جمعه و شنبه به شرح زیر پیش بینی می‌شود:
جمعه ۹۴/۰۱/۲۱: بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان و به تدریج زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، اردبیل و گیلان 
شنبه ۹۴/۰۱/۲۲: بارش باران گاهی با رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ، و وزش باد، در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، اردبیل، گیلان، مازندران و به تدریج سمنان. 

برچسب‌ها:

نظر شما