شناسهٔ خبر: 60614 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای :

عبور ۲ میلیون زائر اربعین از مرزهای سه‌گانه کشور/ استفاده ۹۰ درصدی زوار اربعین از حمل‌ونقل جاده‌ای

حسن نیا رئیس سازمان  راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه دو میلیون زائر از مرزهای سه‌گانه خارج‌شده‌اند گفت: طبق بررسی‌هایی که صورت گرفته است ۹۰ درصد زوار اربعین از حمل‌ونقل جاده‌ای استفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن نیا شب گذشته با حضور در برنامه تیتر امشب در رابطه با آمار مدهای حمل‌ونقلی که زائران برای ورود و خروج از مرز استفاده کرده‌اند گفت:زوار اربعین حسینی طبق آمار برای جابه‌جایی‌های خود تاکنون ۹۰درصد از حمل‌ونقل جاده‌ای، ۶درصد از حمل‌ونقل ریلی و ۴درصد نیز از هواپیما استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به‌پیش بینی‌های به‌عمل‌آمده برای مدیریت بازگشت زائران تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته است حجم بالایی از زوار اربعین تا جمعه به میهن اسلامی بازخواهند گشت و به همین علت تمهیدات ویژه‌ای تا این روز برای جاده‌های منتهی به مرز پیش‌بینی‌شده است.

حسن نیا ادامه داد:به همین منظور با اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور جهت اعزام ناوگان موردنیاز حمل‌ونقل جاده‌ای هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه طبق این هماهنگی‌ها ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام‌شده‌اند گفت:بیش از ۳۰۰ اتوبوس مسافری در مرز مهران در حال حاضر مستقر هستند تا نسبت به حجم بازگشت زائران به آن‌ها خدمت‌رسانی کنند.

نظر شما