شناسهٔ خبر: 60621 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن فارس:

حمل ۹۶۱ تن ریل‌ محور یزد-اقلید؛ به‌زودی/پیشرفت فیزیکی۹۲ درصدی اتصال ریلی استان یزد به فارس

غلامحسین ولدی اتصال ریلی استان یزد به فارس به طول ۲۷۴ کیلومتر است که ۲۸ کیلومتر آن در استان فارس قرار دارد و در کل ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن فارس بابیان این خبر گفت: خط ریلی که اتصال ریلی استان یزد به فارس را برقرار می‌کند طولی برابر با ۲۷۴ کیلومتر دارد که ۲۸ کیلومتر آن در استان فارس قرار دارد و در کل ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ولدی افزود: جهت تسریع درروند اجرایی که بهره‌برداری هر چه زودتر از این پروژه را در پی خواهد داشت می‌بایست هم‌زمان ریل‌گذاری از ایستگاه راه‌آهن اقلید آغاز شود.

وی گفت: طبق توافقاتی که مابین شرکت ترکیب حمل‌ونقل و قرارگاه سازندگی فجر صورت گرفت مقرر شد ریل‌های موردنیاز جهت شروع عملیات ریل‌گذاری(اقلید-یزد) از ایستگاه مهریز به ایستگاه اقلید حمل شود.

مدیرکل راه‌آهن فارس ادامه داد: کل ریل موجود برای شروع عملیات ریل‌گذاری از اقلید به یزد به میزان ۹۶۱ تن است (۷۹۰ تن ریل ۲۵متری و ۱۷۱ تن ریل ۱۸ متری)است و حمل این میزان ریل به‌زودی عملیاتی می‌شود.

ولدی تصریح کرد: به‌شرط اینکه اعتبارات لازم جهت ادامه عملیات تأمین شود این پروژه قابلیت افتتاح در سال ۹۸ را دارد.

وی توضیح داد: طبق گفته‌های نماینده مجری طرح ،تا کیلومتر۱۳۰ مسیر ریسه ریل و ۹۱ کیلومتر مسیر قشر اول بالاست ریزی انجام‌شده است وی گفت: هم‌چنین تا کیلومتر ۸۰ مسیر ریل‌گذاری شده که از این میزان ۳۰ کیلومتر ابتدایی آن (تا ایستگاه مهریز) آماده بهره‌برداری است.

ولدی افزود:با پیگیری‌های انجام‌شده در این اداره، جلسه‌ای با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس مدیرعامل شرکت ترکیب حمل‌ونقل ، نمایندگان و مشاوران شرکت‌های مجری طرح در خصوص تسریع درروند اجرای پروژه یزد-اقلید در محل راه‌آهن فارس برگزار شد.

برچسب‌ها:

نظر شما