شناسهٔ خبر: 60633 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مديركل دفتر ترانزيت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

تشریح تمهیدات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای بازگشت زائران اربعین /اوج بازگشت زوار اربعین تا آخر هفته است

رضا نفیسی مديركل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللي سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و دبير كميته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعين بابیان اینکه برای بازگشت زوار اربعین از مرزهای سه‌گانه ۴۰ هزار دستگاه اتوبوس پیش‌بینی‌شده است اظهار کرد: اوج بازگشت زوار اربعین از دیروز شده است و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

رضا نفیسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تشریح اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای بازگشت زوار اربعین گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و بسیج تمامی امكانات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای كشور، زمینه بازگشت زائرین اربعین حسینی از كربلای معلی فراهم‌شده است که در این خصوص ۴۰ هزار اتوبوس برای بازگشت ان ها به مرزهای سه‌گانه اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای ماه صفرتا پایان روز اربعین بیش از دو میلیون و ۷۵۰ هزار زائر از مرزهای سه‌گانه مهران، شلمچه و چذابه تردد كرده‌اند اظهار کرد: از این تعداد ۶۰ درصد از مرز مهران، ۲۸ درصد از مرز شلمچه و ۱۲ درصد از مرز چذابه عبور كرده‌اند.

نفیسی ادامه داد: : بر اساس آمار دریافت شده از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه در روز اربعین حسینی درمجموع بالغ‌بر ۲۶۷ هزار نفر زائر از مرزها عبور كرده‌اند كه از این رقم ۲۵۹ هزار نفر زائر ورودی و هشت هزار و ۴۵۸ نفر زائر خروجی بوده‌اند و سهم مهران ۱۸۰ هزار تردد، شلمچه ۵۹ هزار تردد و چذابه ۲۸ هزار تردد بوده است.

وی بابیان اینکه روز گذشته ورودی ما نسبت به خروجی افزایش یافت افزود: از ساعات نخستین امروز چهارشنبه تا ساعت ۹ بامداد، سه هزار و ۲۶۰ دستگاه اتوبوس به پایانه‌های مرزی سه‌گانه برای بازگرداندن زائران به استان‌های مقصد در سراسر كشور اعزام‌شده‌اند تا ۱۲۰ هزار نفر زائری را که از شامگاه اربعین به كشور بازگشته مقاصد خود برسانند.

نفیسی بابیان اینکه درمجموع مسافرانی كه هنوز به كشور بازنگشته‌اند، بالغ‌بر ۶۵۰ هزار نفر است گفت: پیشبینی می‌شود با بسیج تمامی امكانات و بهره گیری از ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای كشور تا پایان امشب بیش از۲۵۰ هزار نفر از زائران به شهرهای خود بازگردند.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت ۱۵ هزارنفری بازگشت در ایام پرحجم این روزها کار بسیار مشکلی است اظهار کرد:بااین‌حال در حمل‌ونقل زائران مشکل خاصی به وجود نیامده و تنها مسئله که در پایانه مهران مشاهده می‌شود این است که زوار به داخل مسیر عبور و مرور هجوم برده‌اند و اجازه پارک اتوبوس در پایانه مسافری را نمی‌دهند همین امر باعث ترافیک شده و به روند اعزام مسافران آسیب وارد کرده است.

دبیر كمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین بابیان اینکه به‌تمامی استان‌های معین تأکید شده است که فقط برای مرز مهران صورت‌ وضعیت حمل‌ونقل مسافری صادر کنند افزود: باید دقت کرد که زواری که وارد میهن اسلامی می‌شوند با پیش‌بینی‌های صورت گرفته با ۶۰۰ اتوبوس به پایانه برکت و یا شهر مهران منتقل می‌شوند همچنین این اتوبوس‌ها زائران دارای خودروی شخصی را به پارکینگ وسایل نقلیه هدایت می‌کنند همین یک تدبیر باعث شده است تا در پایانه مرزی مشکل خاصی وجود نداشته و ازدحامی برای ورود زائران نداشته باشیم.

 

 

نفی

نظر شما