فرزانه شرفبافی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره تاثیر تغییر وزیر راه و شهرسازی بر سیاستهای این شرکت گفت: ما برای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برنامه استراتژیک ۳ ساله داریم. اهداف طولانی مدت برنامه ریزی شده و اصلاح فرآیندهای مالی، اصلاح ساختار سازمانی، اصلاح هزینه-درآمدهای هما و چگونگی خصوصیسازی هما را در دستور کار داریم.
وی ادامه داد: معتقدم آقای مهندس اسلامی هم همسوی سیاستهای کلان دولت تدبیر و امید است و همین مسیر را ادامه میدهد.
شرفبافی با اشاره به برنامه هما برای نوسازی ناوگان خود گفت: از هر کسی که بتواند هواپیمای مورد نیاز هما را تامین کند استقبال میکنیم. حتی سراغ هواپیماهایی مانند سوخو صد یا هواپیماهایی که تولید کشور های غیر اروپایی هستند نیز رفتهایم.
وی افزود: اگر این شرکتها بتوانند بدون مجوز اوفک به ایران هواپیما بفروشند، و قابلیت مذاکره داشته باشند، خرید این هواپیماها را بررسی میکنیم.
مدیرعامل ایرانایر به سفر اخیر خود به جمهوری آذربایجان نیز اشاره کرد و گفت: به دعوت سفیر آذربایجان در ایران و مدیرعامل هواپیمایی آزال به آذربایجان سفر کردیم و میهمان آنها بودیم. در این سفر توسعه همکاریها و و احتمال کد شیرینگ ایرانایر و شرکت بوتو بررسی شد.
شرفبافی ادامه داد: بحث هندلینگ و امکان پروازهای باواسطه از طریق باکو به اروپا نیز در این سفر مورد بحث قرار گرفت و با استقبال طرف آذربایجانی مواجه شد. حتی امکان اتحاد (Alliance) نیز مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: قرار است در دور مذاکرات بعدی نمایندگان آزال در ایران و ایرانایر میهمان باشند و سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهها نیز در این جلسات همراهی خواهند کرد.
نظر شما