شناسهٔ خبر: 60751 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان صورت گرفت:

اعطای احکام اعضای جدید هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان کرمان در دوره هشتم

نشست احکام هئیت مدیره هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان با امضا وزیر راه و شهرسازی صبح امروز با حضور مسئولین دستگاهای مربوطه اعطا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان ، محمدمهدی بلوردی امروز در آئین اعطای احکام اعضای جدید نظام مهندسی ساختمان استان کرمان در دوره هشتم اظهار داشت: از ۲۱ خرداد امسال دستور آغاز انتخابات نظام مهندسی استان‌ها داده شد و ما در استان کرمان بلافاصله آن را پیگیری کردیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ نفر مهندس عضو سازمان نظام مهندسی کرمان در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کردند گفت: با بررسی انجام شده ۳۶ نفر از این افراد احراز صلاحیت شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه ۵۸ نفر هم وظیفه برگزاری انتخابات نظام مهندسی را بر عهده داشتند افزود: روز جمعه ۱۳مهر انتخابات برگزار شد و خوشبختانه تاییدیه منتخبین گرفته شده و به امضای مقام عالی وزارت راه و شهرسازی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره افزایش ۲۴ درصدی در افزایش آرای رای دهندگان داشتیم خاطرنشان کرد: دو هزار و ۳۴۷ نفر از بیش از ۱۲ هزار نفر عضوی که سازمان نظام دارد، در انتخابات رای دادند.

بلوردی با تبیین وظایف هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان در استان گفت: وظایف هیئت مدیره بر اساس قانون مشخص و نظام مهندسی ساختمان بازوی فنی و عمرانی استان است چرا که ظرفیت‌های خوبی در استان داریم و معاون عمرانی استانداری و شهردار کرمان نیز عضو سازمان نظام مهندسی هستند.

وی با بیان اینکه باید به‌گونه‌ای برخورد کرد تا اعتماد مردم از جامعه مهندسین سلب نشود و در ارائه اطلاعات شفاف‌سازی کرد افزود: انسجام درونی در هیئت مدیره موضوع بااهمیتی است تا از حقوق مهندسین به‌خوبی دفاع کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه بعد از زلزله بم دیدگاه‌های مردم تغییر کرده و مردم به‌سمت مقاوم‌سازی خانه‌ها رفتند که یک نگاه بسیار مثبت است بیان کرد: از هیئت مدیره هفتم نظام مهندسی نیز تشکر می‌کنم و انتظار داریم که هیئت مدیره هشتم در راستای توسعه با انسجام بهتری حرکت کند.

وی اظهار داشت: امروز حرکت به‌سمت استفاده از فنآوری‌های نوین در ساخت و سازها یک نیاز جدی است که سازمان نظام مهندسی استان نباید از آن غافل شود.

نظر شما