شناسهٔ خبر: 6094 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران خبر داد:

همچنان پیگیر وام ۸۰ میلیونی مسکن هستیم/ ساخت ۲۰ هزار مسکن اجتماعی توسط بنیاد مسکن

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران وزیر راه و شهرسازی از پیگیری وضعیت وام ۸۰ میلیونی مسکن خبر داد و گفت: ۱۵ تا ۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن اجتماعی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در حاشیه مراسم سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) که صبح امروز 22 فروردین برگزار شد درباره مسکن محرومان گفت: علاوه بر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهادهای دیگری مانند سازمان تامین اجتماعی و کمیته امداد امام (ره) نیز در بخش تامین مسکن محرومان فعال هستند اما بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید هماهنگ کننده اصلی برای مسکن محرومان باشد.

وی افزود: در همین راستا در سال گذشته مذاکراتی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب طرح تامین مسکن اقشار کم درآمد داشتیم که در حال بررسی است و این موضوع را همچنان تعقیب می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت وام ۸۰ میلیون تومانی نیز گفت: همچنان پیگیری وام ۸۰ میلیونی مسکن هستم.

آخوندی درباره طرح مسکن اجتماعی نیز گفت: ۱۵ تا ۲۰ هزار واحد مسکن اجتماعی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی به برنامه‌های این وزارتخانه درباره توزیع مناسب جمعیت در کشور اشاره کرد و گفت: توجه عمده ما به مناطق کم جمعیت معطوف است و در حوزه حمل‌ونقل و ساخت و ساز تمرکز عمده خود را در مناطق جنوب کشور، سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان خواهیم گذاشت. جنوب ایران و سواحل خلیج فارس و دریای عمان مورد توجه جدی وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن است.

وی ادامه داد: در حوزه بنیاد مسکن کاری که وزارت راه و شهرسازی در حال انجام آن است پیگیری بحث منظومه‌های روستایی است که با بنیاد در حال پیگیری آن هستیم. همزمان با تصویب طرح جامع باید ببینیم چه روستاها و سکونتگاه‌هایی در پیرامون شهرهای بزرگ امکان رشد دارند تا شرایطی را فراهم آوریم که از تمرکز شدید جمعیت در مراکز شهرستان‌ها جلوگیری کنیم و جمعیت در روستاهای پیرامونی شهرهای بزرگ به‌صورت متعادل توزیع شود.

آخوندی درباره طرح منظومه‌های روستایی که سال گذشته در مجلس مورد بحث قرار گرفت توضیح داد: این طرح اندیشه جدیدی است که راه‌اندازی آن نیازمند صرف زمان است اما اطمینان دارم که می‌تواند در جهت توسعه روستاها و جلوگیری از تخریب زمین‌های کشاورزی تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی لازمه این امر را توجه به معیشت‌های جدید از جمله گردشگری طبیعی در کنار معیشت روستایی دانست و گفت: ‌در ایران با توجه به تنوع اقلیمی گردشگری طبیعی ظرفیت بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: طبیعت‌های گوناگونی در کشور وجود دارد ولی به شکل حرفه‌ای به این بحث توجه نشده است. گردشگری طبیعی می‌تواند بستر بسیار خوبی برای توسعه روستاها باشد و راه‌اندازی این کار به فعالیت‌های بنیاد مسکن و سیاست‌های کلی وزارت راه و شهرسازی مربوط می‌شود. /

نظر شما