شناسهٔ خبر: 6111 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

محسنی اعلام کرد:

خیز بنادر شرق هرمزگان به سمت رونق اقتصاد ساحل نشینان/ پیگیری سیاست جذب سرمایه گذار و واگذاری امور به بخش خصوصی

بنادر مسافری استان هرمزگان و سفرهای نوروزی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور خروج بنادر شرق هرمزگان از وضعیت رکود و حرکت به سمت شکوفایی اقتصادی و رونق معیشت ساحل نشینان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان٬ محمد محسنی از فعالیت سه بندرگاه رسمی در شرق استان هرمزگان سخن به میان آورد و گفت: بحث لایروبی بندر تیاب به گونه ای انجام خواهد شد تا خور طبیعی تیاب از حالت بن بست خارج  و عملیاتی شود و مورد استفاده لنج های تجاری قرار گیرد.

وی اضافه کرد:فراخوان جذب سرمایه گذار برای بندر سیریک اعلام شده است که با واگذاری راهبری و مدیریت آن به بخش خصوصی، اداره کل بنادر تنها در مباحث حاکمیتی ورود خواهد کرد.

محسنی تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث توسعه سواحل مکران و همچنین در راستای سیاست های دولت برای آبادانی این سواحل، توسعه بندر جاسک نیز مسیر رونق تجاری و اقتصادی قرار خواهد گرفت.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر به تشریح دستاوردهای سفر "ابراهیم ایدنی" عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان به منطقه شرق هرمزگان گفت: طی این سفر که از بنادر جاسک، سیریک، کوهستک، تیاب و تعدادی بنادر کوچک چندمنظوره بازدید میدانی صورت گرفت، قرار شد تا پس از ارزیابی فنی و اقتصادی از این بنادر تا به اقتضاء هر منطقه جغرافیایی، برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی افزود: عمدتاً جذب سرمایه گذار و واگذاری امور این بنادر به بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد تا بنادر شرق استان از رکود و وضعیت نابسامان فعلی خارج شوند و نتایج مثبتی اجتماعی و اقتصادی برای ساحل نشینان در پی داشته باشد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تشکیل کمیته پیگیری امور بنادر تابعه طی هفته گذشته و در جریان بازدید دوروزه مدیران این مجموعه از منطقه ساحلی شرق هرمزگان خبر داد و ابراز امیدواری کرد؛ با فعالیت جدی این کمیته طی سال جاری مشکلات مربوط به بنادر این منطقه در کوتاه ترین زمان ممکن مرتفع شود.

لازم به ذکر است، اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هر چند که در بندرعباس واقع شده است، اما کار نظارت و مدیریت بر بنادر مسافری این شهر و بنادر تحت نظر سازمان بنادر واقع در شرق هرمزگان را به عهده دارد. بنادر جاسک، سیریک، کوهستک، تیاب، هرمز و بندر شهید حقانی در کنار بندر شهید باهنر از جمله بنادر مهم تحت مدیریت اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر است./

نظر شما