شناسهٔ خبر: 61113 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کمیته حمل و نقل و ترافیک استان بررسی شد

۹ پروژه بزرگ فعال راهسازی با هدف توزیع ترافیک در محورهای مواصلاتی استان سمنان

جلسه مدير کل راه و ترابری استان سمنان از عمليات اجرايي ۹ پروژه فعال راهسازی با هدف توزیع ترافیک در محورهای مواصلاتی استان سمنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان سمنان، سيد كمال الدين میرجعفریان اظهار داشت: محورهای استان سمنان در ایام مختلف سال و به خصوص تعطیلات با توجه به موقعیتی که داراست ترافیک سنگینی را متحمل می شود و بهمین خاطر می بایست زیر ساخت های حمل و نقلی موجود که در سطح استان است بر اساس ترافیک موجود و در پیش رو ظرفیت سازی شود و توسعه محورها با همین مهم در دستورکار قرار گیرد که خوشبختانه هدفمند سازی این امر با برنامه ریزی انجام شده و ۹ پروژه فعال راهسازی با هدف توزیع ترافیک به ۷ استان مجاور در حال انجام می باشد.

وی در ادامه افزود: در بحث ایمن سازی محورها در فصل زمستان و آغاز بارندگی ها بمنظور رفع موانع موجود و خدمترسانی هرچه بهتر به زوار و مسافرین جلسه کمیته حمل و نقل و ترافیک استان  با حضور کلیه دستگاه های مرتبط در راستای آمادگی هر چه بیشتر و فراهم سارزی تمهیدات لازم تشکیل گردید. در همین راستا کلیه دستگاهها آمادگی لازم جهت این مهم را اعلام و تاکید گردید تمامی ارگانهای مرتبط اقدامات و تمهیدات لازم را با توجه به ورود به فصل سرما بصورت مستمر انجام و اکیپ های راهداری و امدادی تا پایان فصل در تمامی محورها مستقر گردند.بهمین منظور اداره هواشناسی در خصوص اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث غیرمترقبه می تواند کمک شایانی به دستگاههای راهداری ، امدادی ، نجات و انتظامی نماید.

میرجعفریان گفت: پروژهای استان با پیشرفت ۲۰ الی ۷۰ درصدی در حال اجرا سات که در صورت تامین اعتبارات لازم به سرعت عملیات افزوده می گردد ضمن اینکه می بایست محدودیت های فصلی راهسازی و شرایط جوی امکان ادامه پرژه ها را به ما بدهد.

وی در پایان بیان کرد: همچنین در بحث زیرساختهای حمل و نقل اعم از ریلی و جاده‌ای در صورت ابلاغ طرح جامع راه‌های کشور سهم و سقف ما از کریدورهای اصلی و جذب اعتبارات لازم مشخص خواهد شد.